واسطه‌ای میان دادستان و مردم نباشد/ لزوم تغییر نگاه به فضای مجازی
کد خبر: 3825775
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

واسطه‌ای میان دادستان و مردم نباشد/ لزوم تغییر نگاه به فضای مجازی

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: رضایت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، تلاش قوه قضائیه این است که حافظ روحی و جسمی قضات باشد، بین دادستان و مردم نباید واسطه‌ای وجود داشته باشد و مردم باید ارتباط مستقیم اما ضابطه‌مند با مدعی‌العموم داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد‌باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، صبح امروز، 18 تیرماه در جلسه شورای اداری محلات که در سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار شد، هدف از سفر‌های استانی سران قوه قضائیه را سرکشی و بازرسی میدانی از شعبات این قوه در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها خواند و اظهار کرد: در بازرسی‌ها از زندان‌ها و زندانی‌ها و پرورنده‌های زندانی‌دار بازرسی انجام می‌گیرد، همچنین اگر زندانی مورد ظلم قرار گرفته باشد در جهت رفع ظلم گام برداشته می‌‌شود. یکی از برنامه‌های این قوه رسیدگی به اموال محجورین است، اموال مربوط به مجانین و بی صاحب و ... از دیگر اموالی است که بنا است مورد بررسی قرار بگیرند.

وی افزود: وضعیت مطلوب نتیجه فعالیت مشترک ما است، ما مسئولیم و باید از ناحیه مردم مورد سؤال قرار بگیریم و پاسخگو باشیم، ارائه خدمات قضائی به جامعه وظیفه ذاتی قوه قضائیه است و این خدمات باید به بهترین شکل و با بیشترین سرعت انجام گیرد. قاضی باید قانون‌محور باشد و همکاران ما باید دادرسی منطقی و با تکیه بر مستندات داشته باشند. رضایت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، تلاش قوه قضائیه این است که حافظ روحی و جسمی قضات باشد، بین دادستان و مردم نباید واسطه‌ای وجود داشته باشد و مردم باید ارتباط مستقیم اما ضابطه‌مند با مدعی‌العموم داشته باشند.

لزوم ارتباط ضابطه‌مند مردم و مسئولان قضائی

الفت تصریح کرد: اگر در یک بیمارستان دکتر بدون ضابطه و حد و مرز با بیماران خود ارتباط داشته باشد دچار بیماری خواهد شد، این مسئله در قوه قضائیه نیز وجود دارد، هیچ‌کس نباید بدون حد و مرز با قاضی و دادستان ارتباط داشته باشد. قاضی باید در شیشه باشد، تمامی فعالیت‌های قاضی شفاف باشد اما در کنترل نباشد. قوه قضائیه امروز با توجه به شعار سال به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال است، وضع اقتصادی در استان مرکزی و به خصوص محلات مناسب است و ثروت عمومی تولید می‌شود؛ لذا شاهد کمترین آمار بیکاری و فقر در این استان هستیم و این جای شکر دارد.

وی ادامه داد: فساد به طور محدود در کشور وجود دارد اما در ازای آن حجم زیادی از درست‌کاری و مدیریت شایسته نیز هست که در لا‌به‌لای فساد‌های محدود گم شده است. تولید ثروت به طور خوب در کشور ما انجام می‌شود، این حجم از تحریم را هر کشور دیگری متحمل می‌شد تاکنون از هم فروپاشیده شده بود. جنگ بین مسئولین در کشور ثمره فعالیت‌های دشمنان ما است، آن‌ها تا دیروز خود در میدان بودند امروز مسئولین خود جای آنان هم دیگر را متهم می‌کنند. همه باید تلاش کنند تا قوه قضائیه وظایف خود را به درستی انجام دهد، امکانات و پرسنل قوه کامل است و نیازی به امور دنیوی در این قوه احساس نمی‌شود.

ادارات برای ما دعوا ایجاد نکنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تشریح کرد: از ادارات می‌خواهیم برای ما دعوا ایجاد نکنند، دیوان عدالت اداری که وظیفه تولید حقوق اداری را دارد امروز گرفتار دعاوی اداری شده است که بیشتر این دعاوی با مذاکره حل می‌شود. هر مدیر باید یک معاون یا مشاور حقوقی داشته باشد تا خدمات حقوقی مناسب را به مدیران ارائه کند، به همین سبب اختلافات به همین واسطه قریب به 80 درصد از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال باید به سرمایه‌گذارها به لحاظ قانونی کمک شود، میز و صندلی مدیران نباید دست سرمایه گذاران را بگیرد، هر سرمایه‌گذاری که کاری راه انداخت و از آن راه درآمد زیادی داشت باید حمایت شود و تنگ‌نظری برخی مدیران نباید دست سرمایه‌گذار را ببندد. سلطان‌های متعدد همچون سلطان سکه و قیر بسیار سعی کردند تا در پرونده خلل وارد کنند اما با قاطعیت قوه قضائیه محکوم شدند.

لزوم تغییر نگاه به فضای مجازی

الفت با تأکید بر تغییر نوع نگاه به فضای مجازی بیان کرد: باید روحانیون،  فعالین رسانه‌ای را به کار بگیرند تا با تولید محتواهای هدفمند در فضای مجازی فعالیت کنند. نمی‌شود محتوا تولید نکرد و انتظار تولید محتوا از دنیا را نیز نداشت، مقابله با فعالیت هدفمند در فضای مجازی از برخورد‌های سلبی تأثیرگذارتر است.

وی در پایان با اشاره به دور جدید تحریم‌‌ها گفت: همه ما سرباز مقابله با هجمه‌ها هستیم، ما نیروهای خدماتی و اداری این کشور هستیم و باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات را از جلوی پای مردم برداریم.

انتهای پیام

captcha