فراخوان پژوهشی «جامعه سالم اقتصادی از دیدگاه قرآن» در استان مرکزی اعلام شد
کد خبر: 1426356
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
ویژه دانشجویان شاهد و صاحبنظران ایثارگری؛

فراخوان پژوهشی «جامعه سالم اقتصادی از دیدگاه قرآن» در استان مرکزی اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید استان مرکزی از اعلام فراخوان پژوهشی با محوریت جامعه سالم اقتصادی از دیدگاه قرآن در استان خبر داد.

عزیزالله شیخی، معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: تحقیق و پژوهش در راستای مباحث قرآنی یکی از مؤلفه‌هایی است که تمامی سازمان‌ها و نهادها باید نسبت به آن اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

اثبات حقانیت ذات الهی؛ اولین دلیل ضرورت پژوهش‌های قرآنی

وی با بیان این مطلب که اثبات حقانیت کلام خداوند متعال اولین دلیل ضرورت پژوهش‌های قرآنی است، افزود: با توجه به این مهم در جامعه متأسفانه برخی از نظرات که زاییده افکار پوچ مسلمان‌نماها و ادیان دیگر مطرح است در حال افزایش بوده که با وجود پژوهش‌های قرآنی باید از روند آن جلوگیری کرد.

شیخی در ادامه از برگزاری مسابقه پژوهشی با محوریت جامعه سالم اقتصادی از دیدگاه قرآن در استان خبر داد و افزود: این مهم در راستای تبیین و شناخت جایگاه قرآن و مفاهیم و معارف بلند قرآنی انجام می‌شود.

ارتقای سطح علمی و معنوی خانواده‌های شاهد

وی هدف از برگزاری این مسابقه را انس با قرآن و ارتقای سطح علمی و معنوی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر بیان کرد و تربیت نوجوانان و جوانانی متعهد و پیرو خط رهبری و ولایت فقیه را از دیگر اهداف مسابقه یادشده برشمرد.

شیخی با بیان این نکته که جامعه هدف مسابقه پژوهشی را دانشجویان شاهد و ایثارگر، مدرسان، و صاحبنظران جامعه ایثارگری شامل می‌شوند، اضافه کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده انتظار می‌رود دانشجویان و دیگر گروه‌های درنظر گرفته شده با مطالعه لازم اقدام به نگارش پژوهش‌های مؤثر کرده و از این مصحف شریف به‌عنوان سدی قوی در برابر تهاجمات دشمنان استفاده کنند.

وی درخصوص نحوه ارسال آثار توضیح داد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند آثار خود را به انضمام نرم‌افزار حداکثر تا 24 آبان‌ سال‌ جاری به کانون فرهنگی شاهد واقع در خیابان امام خمینی(ره) اراک ارسال کنند.

شیخی در ادامه اظهار کرد: پژوهش‌های ارسالی می‌بایست دربرگیرنده عناوینی همچون اصول و موازین پژوهش(در قالب روش تحقیق علمی متداول در دانشگاه‌ها) خلاقیت، نوآوری، رعایت ضوابط نگارش، استفاده مطلوب و بهینه از منابع تحقیق، رعایت تناسب در تنظیم بخش‌های مقدماتی(فهرست مطالب، پیشگفتار ومقدمه) بیان موضوع، فصل‌های مقاله و پرهیز از پراکنده نویسی، دارای هدف و تایپ شده(حداکثر در 30 صفحه) باشد.

وی تأکید کرد: به پژوهش‌هایی که از طریق اینترنت اخذ شده یا کپی‌برداری و پژوهش‌های تکراری هیچگونه ترتیب اثری داده نمی‌شود.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان، اظهار امیدواری کرد؛ با ارائه پژوهش‌های کاربردی و تأثیرگذار در زمینه علوم قرآنی گامی هر چند کوچک در راستای تعالی مبانی و مفاهیم بلند کلام الله مجید برداریم.

captcha