طرح نذر خون تا اربعین ادامه دارد/ طرحی آگاهانه با مسئولیت‌پذیری مردم
کد خبر: 3393682
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
مهدویانی:

طرح نذر خون تا اربعین ادامه دارد/ طرحی آگاهانه با مسئولیت‌پذیری مردم

گروه اجتماعی : مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: امسال برای نخستین‌بار طرح نذر خون با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم در ایام عزاداری تا اربعین حسینی ادامه دارد، این اقدام به منظور جلوگیری از شلوغی پایگاه‌های خون‌گیری درنظر گرفته است.

فاطمه‌السادات مهدویانی  مدیرکل انتقال خون استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،اهدای خون را امر خدا پسندانه و معنوی قلمداد کرد و گفت: با توجه به انگیزه الهی داوطلبان در اهدای خون با استقبال خوبی در طرح نذر خون مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح خونگیری در ایام محرم و صفر برای نخستین‌ بار با شعار نذر خون، تصمیم آگاهانه‌ای بود که با استقبال  مسئولانه مردم نیز مواجه شد، این طرح به منظور سهولت در خون‌گیری از مردم در ایام عزاداری در حال اجرا است.

مهدویانی بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار طرح اهدای خون نذر کنندگان با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم در ایام عزاداری تا اربعین حسینی ادامه دارد، این اقدام به منظور جلوگیری از شلوغی پایگاه‌های خون‌گیری درنظر گرفته است و افرادی که نذر خون دارند می‌توانند بعد از ثبت نام اینترنتی و دریافت کارت ویژه تا اربعین برای اهدای خون خود به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

رشد 6 درصدی اهدای خون نسبت به مشابه سال گذشته

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون یکصد نفر برای اهدای خون تا اربعین در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند ادامه داد: در تاسوعا و عاشورای حسینی 566 نفر مراجعه کننده به کل پایگاه‌های استان داشتیم که از این تعداد 476 نفر موفق به اهدای خون شده‌اند این مهم در این روزها با رشد شش درصدی نسبت به مشابه سال گذشته همراه بوده است.

خبرنگار: فریده خدادادی

captcha