نمایشگاه عکس«5 قرن استعمار» در دانشگاه اراک افتتاح شد
کد خبر: 3456710
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

نمایشگاه عکس«5 قرن استعمار» در دانشگاه اراک افتتاح شد

گروه هنر: نمایشگاه عکس سیاه و سفید تحت عنوان«5 قران استعمار» به مناسبت هفته بسیج و با محوریت نمایش زوایای پنهان استعمار آمریکا و اروپا در دانشگاه اراک گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، نخستین نمایشگاه عکس «5 قرن استعمار» به مناسبت هفته بسیج  در دانشگاه اراک تا 12 آذرماه میزبان علاقه‌مندان به عکس سیاه و سفید با مضامین تحلیلی استکبار می باشد.

ایمان لیس، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «5 قرن استعمار» برای نخستین بار در استان و دومین بار در کشور با هدف شناساندن جنایت‌های قدرت‌های بزرگ و سلطه جو در دانشگاه اراک از روز گذشته، دوم آذر در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه عکس سیاه و سفید به همت بسیج کارکنان دانشگاه اراک و با محوریت انعکاس جنایات آمریکا و دیگر جوامع اروپایی در محوطه مرکزی دانشگاه اراک گشایش یافته که در برگیرنده تصاویر و متن‌های کوتاه خبری از جنایت‌های استعمار در 500 سال گذشته می‌باشد.

لیس اضافه کرد: علاقه‌مندان تا 12 آذر فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید کنند، 360 عکس سیاه و سفید به صورت طبقه‌بندی شده از زیبایی‌های کاذب جوامع استکباری و جنایات آنان در ویتنام، عراق، سوریه و ایران و ... به نمایش درآمده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه«5 قرن استعمار» ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه یادآوری جلوه‌های بد استعمار به جوانانی است که سمت مقابل را طلایی می‌بینند در حالی که بدخواهی و کینه توزی جوامع استعمارگر بر زیبایی‌های آنان غلبه دارد اما با فریبکاری افکار شوم خود را آراسته می‌کنند.

به گفته وی نمایشگاه عکس سیاه و سفید نمایشگاهی تحلیلی و تفسیری از تاریخچه حضور آمریکا در کشورهای مختلف و جنایات این شیطان بزرگ است که ابعاد نفوذ سلطه جویان و جوامع استکباری و استعماری را به مخاطبان خود نشان می‌دهد، علاقه‌مندان از 9 صبح تا 19 عصر می‌توانند به دانشگاه اراک به منظور بازدید مراجعه کنند.

captcha