واریز 63 میلیارد تومان یارانه ماهیانه استان مرکزی در نارضایتی دولت و مردم
کد خبر: 3602675
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
حسن بیگی عنوان کرد:

واریز 63 میلیارد تومان یارانه ماهیانه استان مرکزی در نارضایتی دولت و مردم

گروه سیاسی: معاون سیاسی-امنیتی استانداری مرکزی گفت: در استان ماهیانه بیش از 63 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود و جالب اینجاست که هم پرداخت کننده و هم دریافت کننده از این اتفاق ناراضی هستند در صورتیکه اگر یک سوم این مبلغ در حوزه عمرانی خرج شود بسیاری از معضلات رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در اولین نشست شورای اداری استان که امروز، سه شنبه 2 خردادماه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری از 3 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در دیداری که با وزیر کشور داشتند، عنوان کردند تلاش کنید همچون دوره‌های گذشته انتخابات در سلامت، با رعایت کامل قانون و البته با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود. دراجرای منویات مقام معظم رهبری وزارت کشور از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام داد و خوشبختانه توانست این مهم را محقق سازد.
وی در ادامه گفت: در این دوره از انتخابات مردم با حضور حداکثری خود  پای صنوق‌های رأی، خوش درخشیدند در کل کشور مجموع آرا 41 میلیون 220 هزار و 131 رأی بود که آقای روحانی با مجموع 23 میلیون و 542 هزار و 616  رای یعنی با کسب بالغ بر 57 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم انتخاب شد. 
معاون سیاسی- امنیتی استانداری مرکزی گفت: امکان اخذ رأی برخی در  ساعت پایانی به دلیل قانون انتخابات که در آن ذکر شده تا پایان همان روز باید رأی گیری انجام شود وجود نداشت، آنچه می‌توان از گزارشات کل کشور جمع‌بندی کرد نزدیک به 4 میلیون نفر نتوانستند آرای خودشان را به صندوق بریزند، این اتفاق تجربه‌ای شد برای دولت‌ که در انتخابات دوره‌های بعد صندوق‌های اخذ رأی را افزایش دهیم.
حسن بیگی تصریح کرد: در استان مرکزی واجدین شرایط رأی دادن در سال 96 با توجه به سرشاری آمار نفوس و مسکن که در سال 95 صورت گرفت، 1 میلیون 53 هزار 956 برآورد شده بود که از این تعداد 788 هزار 130 نفر پای صندوق‌های رأی رفتند، این آمار معادل با 74.78 از کل جمعیت واجدین شرایط استان است.
وی ادامه داد: از این تعداد رأی دهنده در استان، آقای روحانی 376هزار و 505 رأی، معادل با 48.96درصد، آقای رئیسی 377 هزار و 51 رأی معادل 48.98 درصد، آقای میر سلیم 11 هزار 449 و آقای هالشمی طبا 4 هزار و 437 رأی کسب کردند. مجموع آرای صحیح در استان 769 هزار و 842 رأی بوده است.
معاون سیاسی-امنیتی استانداری مرکزی گفت : تعداد آرا در کل استان از لحاظ جنسیتی شامل 390 هزار و 618 رأی در بخش آقایان و در بخش خواهران 397 هزار و 501 رأی است که 6 هزار و 883 رأی خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است، در کل کشور 406 هزار 724 هزار نفر، خانم‌ها بیشتر نسبت به آقایان شرکت کرده بودند. چه در دولت قبل و چه در دولت جدید سعی شده است از خانم‌ها در پست‌های سازمانی استفاده شود و در استان مرکزی برای اولین بار یک خانم به عنوان بخشدار انتخاب شد.
حسن‌ بیگی عنوان کرد: بیشترین افرادی که پای صندوق‌های رأی رفتند در سنین 25 تا 35 سال بودند و این آمار بسیار معنادار است. این افراد بیشتر از سایر سنین درگیر مشکلات اقتصادی، اشتغال، مسکن و ازدواج هستند و بیشترین مشارکت را هم در انتخابات داشتند و از طرفی به وعده چند برابر شدن یارانه‌ها هم نه گفتند.
وی تصریح کرد: مردم با درایت و هوشمندی که داشتند متوجه وعده‌های دورغین شدند و با انتخاب درست نشان دادند که گول این وعده‌ها را نمی‌خوردند و به اقتصاد کشور لطمه وارد نمی‌کنند.
معاون سیاسی-امنیتی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: در استان ماهیانه بیش از 63 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود و جالب اینجاست که هم پرداخت کننده و هم دریافت کننده از این اتفاق ناراضی است در صورتیکه  اگر یک سوم این مبلغ در بودجه‌های عمرانی خرج شود بسیاری از معضلات کشور رفع خواهد شد.
captcha