«ارگ تاریخی میشیجان» خمین به نقطه طلایی گردشگری تبدیل می‌شود
کد خبر: 3735582
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

«ارگ تاریخی میشیجان» خمین به نقطه طلایی گردشگری تبدیل می‌شود

گروه فرهنگی - سیدمحمد حسینی گفت: حدود ۹۵ درصد مرمت ارگ تاریخی میشیجان خمین به پایان رسیده تا با اضافه کردن کاربری‌های نوینی شامل موزه گالری، موزه مردم‌شناسی، فضای رستوران سنتی، غرفه‌های صنایع دستی و عکاسی و همینطور مجتمع اقامتی، یک نقطه طلایی در گردشگری منطقه احداث شود و شاهد پویا شدن اقتصاد محلی منطقه باشیم.

ارگ تاریخی میشیجان خمین به نقطه طلایی گردشگری تبدیل می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: ارگ تاریخی میشیجان یکی از بناهای بسیار زیبا و منحصر‌به‌فرد شهرستان خمین در دوره قاجار است که مشتمل بر سر در ورودی، اتاق‌های انتظار، پس از ورودی، حیاط، کالسکه‌خانه، عمارت اصلی، گلخانه و دیگر فضاهای خدماتی كه در جوانب حیاط است. مصالح عمده به کار رفته در شالوده اثر را خشت و گل و در نماها، آجر تشکیل می‌دهد. بنای مذکور قبل از مرمت در آستانه تخریب بود اما اداره کل با جذب سرمایه‌گذار، این بنای ارزشمند را احیا و با تغییر کاربری‌های آگاهانه به یک فرصت گردشگری قابل توجه تبدیل کرده است.
سید محمد حسینی افزود: در طرح احیا و مرمت ارگ تاریخی میشیجان بعد از اتمام مرمت، ساختمان و بناهای اطراف آن که توسط معماران مجرب و با حفظ شکل و شمایل بنای اصلی انجام شده، در اطراف باغ اصلی اتاق‌هایی جهت اسکان گردش‌گران داخلی و خارجی احداث شده است. تمامی تجهیزات این اتاق‌ها به سبک سنتی و تاریخی است و در این اتاق‌ها گردشگران می‌توانند زندگی در صد سال گذشته را تجربه کنند.

ارگ تاریخی میشیجان خمین به نقطه طلایی گردشگری تبدیل می‌شود
وی در پایان گفت: پس از اتمام مرمت و بازسازی ارگ تاریخی میشیجان بخش‌هایی به موزه گالری، موزه مردم‌شناسی، فضای رستوران سنتی، غرفه‌های صنایع دستی و غرفه عکاسی و همینطور اقامتی اختصاص خواهد داشت که این شرایط می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگر در این منطقه شود.
انتهای پیام

captcha