از طرح موضوعات کاربردی تا تغییر در سبک زندگی
کد خبر: 3766579
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
مروری بر فعالیت‌های هیئت دانشگاهیان بقیةالله(عج) اراک؛

از طرح موضوعات کاربردی تا تغییر در سبک زندگی

گروه فرهنگی ـ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی اهداف و برنامه‌های هیئت دانشگاهیان بقیةالله(عج) این استان را تشریح کرد.

مروری بر فعالیت‌های هیأت دانشگاهیان بقیةالله(عج) استان مرکزی/ از طرح موضوعات کاربردی تا تغییر در سبک زندگی

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به تشریح اهداف و برنامه‌های هیئت دانشگاهیان بقیةالله(عج) پرداخت و گفت: در دانشگاه نیروهای جوان، پرانرژی، با‌سواد و مؤمن بسیاری وجود دارد، متأسفانه دانشگاه‌های ما از جامعه جدا هستند و این مهم یکی از آسیب‌های بزرگی است که باعث بروز مشکلات حوزه‌های اجتماعی، پژوهشی و فرهنگی می‌شود. پژوهش‌های غیر‌کاربردی، غیرمرتبط بودن تحقیقات، تعلیم با آسیب‌ها و مسائل جامعه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نتیجه همین جدایی است.
وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن دانشگاه با جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی و ... تأسیس هیئت دانشگاهیان به منزله ورود فرهنگی جامعه مذهبی دانشگاهی به فضای جامعه، یکی از راهکارهاست که دانشجویان از چاردیواری دانشگاه خارج شده و در بطن جامعه حضور پیدا کنند و بی‌شک حضور قشر تأثیرگذار دانشگاهی در کاهش آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است.
‌ایمانی‌مقدم اضافه کرد: به منظور پیشبرد اهداف با نگاه عنوان شده از نماینده امور فرهنگی، نماینده یا مسئولان فرهنگی جهاددانشگاهی و مسئولان هیئت‌های دانشگاهی هم‌فکری گرفته شد که همه متفق‌القول و معترف بودند جای چنین هیئتی در استان خالی است. بعد از برگزاری جلسات اساس‌نامه‌ای نوشته شد و در سازمان تبلیغات ثبت شد و قرار براین شد که پس از محرم و صفر دوشنبه‌شب‌های اول هر ماه جلسه هیأت دانشگاهی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خیابان شهید شیروری(خرم) اراک برگزار شود.
وی اظهار کرد: چون این هیئت دانشگاهی است انتظار می‌رود ورود و خروج به مباحث با نگاه عالمانه، عالی‌تر و متعالی‌تر باشد؛ لذا سعی شده از بهترین سخنرانان استفاده شود تا بتوان خروجی بهتری را شاهد بود. جلسه اول این هیأت با سخنرانی حجت‌الاسلام خسرو‌پناه رئیس انجمن حکمت ایران، دومین جلسه با سخنرانی آیت‌الله قوامی از اساتید سطوح عالی حوزه برگزار شد و سومین جلسه نیز دوشنبه، 5 آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام انواری با موضوع شادی در زندگی برگزار می‌شود. ما در هیئت به دنبال طرح موضوع‌های کاربردی و تغییر در سبک زندگی به سمت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی هستیم که در همین راستا مهمان ویژه دوشنبه، اول دی‌ماه نیز حجت‌السلام رستمی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور است.
‌ایمانی‌مقدم از استفبال بسیار خوب دانشگاهیان خبر داد و با اشاره به اینکه در جلسه اول بیش از 700 دانشجو و استاد و در جلسه دوم بیش از یک‌هزار دانشجو و استاد حضور داشتند، افزود: تمام هدف ما این است که حرف نو و تازه‌ای گفته شود تا خلأها جبران شود، قصد نداریم این هیأت در کنار دیگر هیئات‌ها باشد، هیئت‌های دیگر هستند که کار خود را انجام می‌دهند، این هیأت ویژه دانشگاهیان است که امید است منشأ اثر باشد.
وی بیان کرد: بدون تردید قشر استاد و دانشجو قشر تأثیر‌گذارند نه منفعل و نگاه ما این است که اگر جامعه هدف مرجع و تاثیرگذار تحلیل خوبی از اوضاع اجتماعی داشتند می‌توانند نگاه تحولی را در جامعه القا کرده و نگاه آسیب‌شناسانه به مسائل اجتماعی جامعه پیدا کند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه تنوع در سخنرانان در جذب مخاطب تأثیرگذار است، گفت: موضوع تغییر سبک زندگی برای ایجاد تحول مثبت در فضای اجتماعی است، برای هیأت دانشگاهیان برنامه‌های جانبی همچون نمایشگاه و برپایی کارگروه آسیب‌های اجتماعی در راستای شناخت و کاهش این آسیب‌ها در نظر گرفته شده است که در موعد برنامه‌ریزی شده اجرایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha