۱۵ اثر تاریخی استان مرکزی ثبت ملی شد
کد خبر: 3778417
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

۱۵ اثر تاریخی استان مرکزی ثبت ملی شد

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۱۵ اثر تاریخی از هشت شهرستان استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

15 اثر تاریخی استان مرکزی ثبت ملی شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: 15 اثر تاریخی از هشت شهرستان استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند. تپه خلچان ‌و خانه اجلال در شهرستان تفرش، خانه ‌اعتصام‌الملک و خانه میرزا مرتضی نورایی در شهرستان آشتیان، حسینیه و مسجد دیلم‌آباد انجدان، عمارت بانک شاهی و حمام ‌روستای مصلح‌آباد در شهرستان اراک، حمام روستای ولاشجرد شهرستان‌ فراهان و بقایای باروی تاریخی شهر و آب انبار مسجد جامع شهرستان ساوه در جدیدترین آثار ثبت ملی شده استان قرار گرفتند.
علیرضا ایزدی افزود: سنگ نگاره‌‌های دره کوه راونج دلیجان، درمانگاه و باغ ارباب قنبر شهرستان محلات و بقایای کاروانسرای حاجی‌آباد شهرستان زرندیه نیز سه اثر دیگری است که با پیگیری‌های معاونت میراث فرهنگی استان تشکیل پرونده و در نهایت ثبت ملی شدند.
وی در پایان گفت: با اعلام ثبت ملی این آثار، هرگونه فعالیت و عملیات عمرانی و تغییرات محیطی در محوطه و حریم این آثار محدود به اعلام نظر کارشناسی سازمان میراث فرهنگی کشور است و با خاطیان در این خصوص برخورد قانونی می‌شود.
انتهای پیام

captcha