پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی
کد خبر: 3810573
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ساخت موزه دفاع مقدس تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، صبح امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته گام‌های خوبی در راستای ساخت موزه دفاع مقدس برداشته شد و احداث این موزه یکی از اولویت‌های مسئولان ارشد استانی است تا فضایی به فضاهای فرهنگی تفریحی استان اضافه شود.
مشایخی از تکمیل کلیت کار تا هفته دفاع مقدس یا هفته دولت خبر داد و بیان کرد: ظاهر باغ‌موزه، فضا و ساختمان تا آغاز هفته دولت به اتمام خواهد رسید، در حوزه موزه‌آرایی 22 اثر تولید شده و در صورتی که موزه افتتاح شود اقلام حجمی و هنری برای نمایش در موزه آماده هستند. بنیاد شهید موظف است که تمامی آثار فیزیکی موجود از شهدا را به موزه دفاع مقدس منتقل کند همچنین طبق قول بنیاد شهید مقرر شده سه فروند موشک تا 4 ماه آینده به موزه دفاع مقدس منتقل شود.
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ساخت موزه دفاع مقدس تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است و شهرداری سه قرارداد مالون کاری، سنگ فرش و فضای سبز را منعقد کرده که قراردادها در حال اجرا هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص ساخت آمفی تئاتر اقدامات زیرساختی و قراردادی انجام شده است، ساختمان گالری‌ها نیز بیش از 50 درصد رشد فیزیکی داشته و تا یک‌ماه آینده سنگ‌کاری ساختمان اصلی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی مرحله اول باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی شامل محوطه‌سازی، باغ ایرانی، کانال ارتباطی فکه و شلمچه، یادمان شهدا، 2 هزار و 500 متر سنگ فرش، یک‌سوم از مجموع فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم باغ‌موزه این استان نیز شامل مجموعه گالری‌هاست که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این بخش حدود 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
این مقام مسئول در خصوص اعتبارات نیز اضافه کرد: در حال حاضر در سه حوزه زیرساخت‌های برودتی و حرارتی، موزه‌آرایی و تکمیل محوطه و ساختمان در حدود 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یک سوم اعتبارات ملی جذب شده است. استاندار مرکزی نیز قول مساعد تخصیص یک و نیم میلیارد از اعتبارات استانی را دادند که به ساخت این پروژه کمک شود، امیدواریم با توجه به تلاش‌هایی که انجام می‌شود فضای خوبی در استان ساخته شود.
انتهای پیام

captcha