غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کلاس‌محور نباشد
کد خبر: 3820020
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کلاس‌محور نباشد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: درست نیست دانش‌آموزان را از کلاس درس دوران تحصیل به کلاس‌های دیگری در اوقات فراغت بسپاریم و تأکید براین است برای دانش‌آموزان به‌دنبال کلاس‌های مختلف نباشیم اگر قرار است اوقات فراغت دانش‌آموزان غنی‌سازی شود می‌توان از دانش‌آموزان برای مشارکت در آماده‌سازی مدرسه برای سال تحصیلی جدید استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز، 27 خردادماه در ۲۴۷ امین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه کاهش و تعدیل آمار اعلام شده سواد‌آموزان امسال نسبت به آنچه وزارتخانه تعیین کرده است قابل اجرا نیست، تصریح کرد: عملکرد استان در سال قبل یکی از دلایل آمار اعلامی سوادآموزان از سوی تهران است و مابقی شاخص‌ها هم در اعلام سهمیه استان‌ها دخیل هستند. در واقع ما مرجع تعیین سهمیه نیستیم، ملاک ارزیابی تهران شاخصه‌هایی است که برای همه استان‌ها در نظر گرفتند، ما نمی‌توانیم از ۳۰ استان دیگر جدا شده و آمار جدید برای خودمان تعیین کنیم؛ لذا می‌توان دلیل افزایش سهمیه امسال سال تحصیلی نسبت به سال گذشته را از تهران جویا شد.

وی در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان هم اظهار کرد: دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در اداره‌‌کل ورزش و جوانان دایر شده است، در این جلسه مقرر شد که درست نیست دانش‌آموزان را از کلاس درس دوران تحصیل به کلاس‌های دیگری در اوقات فراغت بسپاریم و تأکید براین است برای دانش‌آموزان به دنبال کلاس‌های مختلف نباشیم اگر قرار است اوقات فراغت دانش‌آموزان غنی‌سازی شود می‌توان از دانش‌آموزان برای مشارکت در آماده‌سازی مدرسه برای سال تحصیلی جدید استفاده کرد.

اکرمی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان در آماده‌سازی مدارس همچون رنگ‌آمیزی دیوار و ... کمک کنند قطعاً آنان در نگهداری مدارس کوشاتر هستند، دانش‌آموزان در این اقدام انجام خدمات گروهی را فرا می‌گیرند و به مهارت‌آموزی آنان کمک می‌شود. رویکرد ستاد ساماندهی جوانان بر این است اوقات فراغت کلاس‌محور نباشد، برنامه‌های تدوین شده از سوی آموزش و پرورش جهت غنی‌سازی اوقات فراغت به‌گونه‌ای باشد که هماهنگی لازم برای پرهیز از موازی‌کاری صورت گیرد و برنامه‌ها در این راستا به دبیرخانه اعلام شود.

انتهای پیام

captcha