ضرورت ارتقای تعامل مسئولان با مردم/ هفته دولت فرصتی برای بیان تذکرات است
کد خبر: 3837603
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

ضرورت ارتقای تعامل مسئولان با مردم/ هفته دولت فرصتی برای بیان تذکرات است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: مسئولان باید تعامل با مردم را ارتقا بخشند و این تعامل مکانیزم خاصی دارد، امروز پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان با روش‌های مناسب، منطقی و علمی راهکار‌های مناسبی به دست آورد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح امروز، 4 شهریورماه در بیست و دومین جشنواره استانی شهید رجایی و آیین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: جایگاه استان مرکزی در بین 31 استان کشور از نظر رضایتمندی مردم ششم است که جایگاه مناسبی قلمداد می‌شود البته در تحلیل زیرشاخه‌های شاخص رضایت‌مندی لازم است به برخی از موارد توجه جدی شود.

وی افزود: جایگاه استان مرکزی در بعد شاخص برخورد کارکنان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با ارباب رجوع بیست‌وپنجم است، همچنین استان مرکزی از نظر میزان اطلاعات و آگاهی مردم نسبت به وظایف دستگاه‌های اجرایی جایگاه دوم کشور را دارد که این شاخص نشانگر اشراف مردم نسبت به وظایف مسئولان و کارمندان است.

استاندار مرکزی بر لزوم نظارت مدیران و مسئولان دستگا‌ه‌های اجرایی بر زیرمجموعه خود تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی مانند شهرداری‌ها، شرکت‌های خدمات‌رسان، نیروی انتظامی، دستگاه‌های قضایی و ... که تعامل و برخورد بیشتری با مردم دارند باید برخورد مناسبی با مردم داشته باشند و این نظارت و حساسیت باید به صورت جدی در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید تعامل با مردم را ارتقا بخشید و این تعامل مکانیزم خاصی دارد، امروز پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان با روش‌های مناسب و منطقی بر سازوکار اجرایی و علمی راهکارهای مناسبی به دست آورد. مدیران مکلف هستند به این امر توجه جدی داشته باشند تا جایگاه 25 استان مرکزی در سال 98 ارتقای چشمگیری داشته باشد.

این مقام مسئول یکی از سرمایه‌های بزرگ دستگاه‌های اجرایی را نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: مسلما در شرایط تحریم، مشکلات اعتباری و اقتصادی محدودیت‌های خدمات‌رسانی ایجاد می‌شود، اما دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌های بزرگی در اختیار دارند که می‌توان با استفاده از آنها شرایط را مدیریت کرد. در واقع با برخورد توام با مهربانی و درک‌ متقابل کارمندان از وضعیت جامعه و مشکلات ارباب رجوع می‌توان 60 تا 70 درصد مسائل و دغدغه‌ها را کاهش داده و رضایتمندی‌ها را افزایش داد.

آقازاده با بیان اینکه موضوع آموزش ویژه پرسنل و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: آموزش نوع برخورد و تعامل با ارباب رجوع باید به عنوان یک اصل مهم دنبال شود و اگر این آموزش‌ها در کنار حساسیت و نظارت مدیران اعمال شود قطعا می‌توان اثرات مثبت آن را شاهد بود.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز منابع روی زمین و زیر زمین ثروت محسوب نمی‌شوند بلکه نیروی انسانی متبحر سرمایه‌ای است که اگر از ظرفیت او استفاده نشود قطعا به خروجی مناسبی دست نخواهیم یافت.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت و مجالی برای بیان تذکرات است و باید نقص‌ها را یادآور شد تا امور بهبود یابند، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی با کمبود پرسنل، تجهیزات و امکانات و فضای فیزیکی مواجه‌اند، اما اگر کارمندی احساس کند که شرایط وی توسط مدیر و مسئول درک می‌شود قطعا برخورد بهتری خواهد داشت.

آقازاده اختلاف بین حقوق کارمندان را وحشتناک دانست و گفت: مسلما باید تبعیض در این عرصه رفع شود، اما به طور کلی باید شرایط موجود نیز از سوی مدیران و کارمندان درک شود و با ایجاد ارتباطی صمیمی وضعیت را مدیریت کرد. بهره‌برداری درست و مناسب از زیرمجموعه هنر مدیر است، انجام امور و تعامل سازنده با مردم در شرایط سخت ارزشمند است در غیر این صورت همه افراد می‌توانند در شرایط مهیا بهترین خدمات را ارائه کنند و مسلما عملکرد خوب در شرایط سخت ارزش و پاداشی چند برابری دارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: در بازه زمانی هفتم تیرماه تا هشتم شهریورماه 1360 بین هفت تا هشت هزار نفر از مردم که مسئولان انقلاب نیز در بین آنها بودند ترور و شهید شدند، اما کشور مسیر خود را ادامه داد چراکه ما به شرایط سخت عادت کرده‌ایم و تحریم‌ها نیز در واقع ته‌مانده آخرین توطئه‌های دشمن است، مردم و مسئولان با تجربه گذراندن شرایط سخت، فشارها را پشت سر گذاشتند و امروز شرایط بهتر از سال‌های گذشته است. قطعا از دشواری‌های کنونی نیز عبور خواهیم کرد و با اتکا به سرمایه‌ها و داشته‌هایمان این توطئه‌ها نیز پایان می‌یابد.
انتهای پیام

captcha