عرصه و حریم ۷ اثر تاریخی و طبیعی در استان مرکزی مصوب شد
کد خبر: 3848285
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

عرصه و حریم ۷ اثر تاریخی و طبیعی در استان مرکزی مصوب شد

گروه فرهنگی ــ معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در جلسه شورای تعیین حرایم معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی عرصه و حریم ۷ اثر استان مرکزی تعیین شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، محسن کریمی، معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در جلسه شورای تعیین حرایم معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی عرصه و حریم ۷ اثر استان مرکزی تعیین شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه عرصه و حریم بناهای تاریخی «بقعه ابوالعلی به همراه درخت چنار کهنسال این بقعه» و «خانه تاریخی اجلال» در شهرستان تفرش، همچنین «آب انبار میرزا حسین عاملی»، «تکیه خلیل جهان‌بیگ» و «امامزاده سید اسحاق» و «آب انبار سید اسحاق» شهرستان ساوه مربوط به دوره‌های سلجوقی تا قاجار مطرح و مصوب شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدوده عرصه و حریم این آثار تاریخی پس از بررسی‌های کارشناسی و میدانی در کمیته‌های تخصصی مصوب شده است، گفت: تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار است.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: این مصوبه با هدف پیشگیری از تهدیدات احتمالی و جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف‌ در محدوده آثار باستانی و داشتن توان بازدارندگی حقوقی مدنظر قرار گرفت و در قالب چند پروژه پژوهشی اقدام به تعیین عرصه و پیشنهاد حریم برای این آثار شد.

کریمی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ اثر در استان مرکزی تعیین عرصه و حریم شده است، افزود: محدوده حریم آثار تعیین حریم شده تحت حفاظت و نظارت این اداره کل خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی تعیین شده، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و متخلف مشمول مجازات‌های قانونی می‌شود.

انتهای پیام
captcha