«روز اراک» نقطه عطفی برای همگرایی است/ آغاز برنامه‌های هفته اراک پس از ماه صفر
کد خبر: 3851257
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

«روز اراک» نقطه عطفی برای همگرایی است/ آغاز برنامه‌های هفته اراک پس از ماه صفر

گروه فرهنگی ــ شهردار اراک «روز اراک» را برشی از فرهنگ این خطه دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی نقطه عطف تمامی فعالیت‌هاست و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در سایه امور فرهنگی همچون برگزاری جشن‌های «روز اراک» به همگرایی برسیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد‌کریم شفیعی، شهردار اراک، عصر روز گذشته، ۲۸ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت گرامیداشت «28 مهرماه؛ روز اراک» برگزار شد، این روز را یکی از رویدادهای مهم و در دستور کار شورای پنجم دانست و گفت: اگر در حوزه توسعه فرهنگی اجتماعی به زیرساخت‌های شهر توجه نشود قطعاً برنامه‌های عملیاتی با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه موفقیت در حوزه‌های مختلف به موضوعات فرهنگی و اجتماعی باز می‌گردد، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که تعلق خاطر عموم شهروندان نسبت به شهر افزایش یابد، اندیشه‌هاست که اراک را ساخته و خواهد ساخت، شهر موجودی زنده است و برای زنده ماندن و رشد نیاز به برنامه‌ریزی و‌ تقویت زیرساخت‌های فرهنگی ـ اجتماعی دارد.

شفیعی ادامه ‌داد: تلاش بر این است که مسائل به شهر اراک خلاصه نشود، ۲۸ مهر سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر است، این شهر و استان خطه بزرگانی است که هر یک در بخشی از علم تأثیرگذار بوده‌اند. نامگذاری سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر به نام روز اراک نشان‌گر این است که ما قصد داریم شهروندانی پرسشگر، مطالبه‌گر و فرهنگی تربیت کنیم تا حس تعلق به این شهر و استان در وجود آنان تقویت شود.

شفیعی افزود: فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی نقطه عطف تمامی فعالیت‌هاست و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در سایه امور فرهنگی همچون برگزاری جشن‌های «روز اراک» به همگرایی برسیم، هدف این است که شهرنشینی ما باید مملو از شهروندان پویا، خلاق و با انگیزه باشد.

وی روز اراک را برشی از فرهنگ این خطه دانست و با بیان اینکه تمام مباحث فرهنگی و اجتماعی در یک روز خلاصه نمی‌شود، گفت: ما باید تلاش کنیم تا شهروندان شهروندی مطلوب، مسئول و پرسشگر باشند، کوشش می‌کنیم تا مشکلات ماده ۱۰۰ مردم حل شود، اراک این ظرفیت را دارد تا پیش‌قراول بسیاری از طرح‌ها باشد و ما می‌توانیم در حل مشکلات شهروندی کشور پیشرو باشیم، اراک این قابلیت را دارد تا پیشنهاد رفع مشکلات ماده ۱۰۰ را بدهد. قصد داریم برای اولین بار پرونده‌های شهرسازی مردم را به خود مردم داده تا بررسی و ارزیابی کنند. اگر این طرح در اراک با موفقیت انجام شود می‌تواند به‌عنوان الگو در کشور مطرح شود.

شفیعی با تأکید بر اینکه این مردم هستند که به شهر هویت می‌دهند نه بافت شهری، تصریح کرد: برنامه‌های هفته اراک پس از ماه صفر اجرایی می‌شود، در راستای اجرای برنامه‌های در دستور کار، ۱۳ اسفند سال جاری جشن یکصدمین سال تأسیس شهرداری اراک نیز برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از تهیه منشور فرهنگی ویژه شهر اراک خبر داد و گفت: پل علم‌الهدی و شهید صیدی تا پایان سال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، همچنین تملک ضلع شمالی پل سنجان در دستور کار قرار گرفته است. برای سال ۹۹ نیز پروژه‌هایی برای پیاده‌روی‌های مرکز شهر و بافت تاریخی شهر و  تقاطع غیر همسطح میدان امام در نظر گرفته شده است.

شفیعی بیان کرد: طرح جامع برای شورای ترافیک استان در قالب اسناد بالادستی برای تصویب ارسال شده است، سرمایه‌گذاری بر ساختمان‌های نیمه‌کاره همچون آفتاب و چند ساختمان نیمه‌کاره دیگر در دستور کار تعیین تکلیف قرار دارد، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و جشنواره‌های غذا در برنامه‌ها دیده شده است، جمع‌آوری سرعت‌گیرهای غیر‌استاندارد نیز از برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha