شصت‌وهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد
کد خبر: 3855999
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

شصت‌وهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه برگزار شد

گروه فرهنگی ــ شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه صبح امروز، نوزدهم آبان‌ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد شهرستان زرندیه، شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه صبح امروز نوزدهم آبان‌ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست حجه الاسلام ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه و با حضور اکثریت اعضاء و با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون راهکارهای افزایش ضریب نقدپذیری و قانون‌گرایی در جامعه برگزار شد، حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: دین مبین اسلام پایه گذار تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی از جمله نقدپذیری و روحیه پذیرش انتقاد در جامعه است. وی انتقاد در جامعه را دارای شرایطی دانست که از آن جمله می‌توان به شرایط نقدشونده، شرایط نقد و شرایط نقدکننده اشاره نمود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی استماع را یکی از کلیدواژه‌هایی دانست که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پذیرش نقد ایفا کند، گوش دادن و دل سپردن به صحبت‌های منتقدین یکی از مهمترین راهکارهای افزایش ضریب نقدپذیری در جامعه است. انتقاد بایستی خیرخواهانه، منصفانه و دوستانه باشد تا موثر واقع گردد، در این راستا نقش نخبگان، مسئولین، علما و بزرگان در جهت الگو دهی به همه اقشار مردم نقشی بسیار مهم و بی‌بدیل است.

هادی فدایی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان هم در این جلسه گفت: اولین منتقدین هر انسانی در ابتدا والدین او هستند که از کودکی درست و نادرست را به فرزندان خویش آموزش می‌دهند و اشکالات و ایرادات آنها را به آنان متذکر می‌شوند. نقد و انتقاد در جامعه به دو شکل ظاهری و باطنی نمود پیدا می‌کند که هر دو شکل آن دارای اهمیت بالایی می‌باشند.

فدایی در ادامه از مسئولین شهرستان زرندیه خواست که به جامعه هدف خود احترام گذاشته و به خواسته‌ها وتوقعات آنها توجه داشته باشند که این خود اولین قدم در راستای افزایش ضریب نقدپذیری و قانون‌گرایی در جامعه است.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ودبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه هم در ابتدای این جلسه ضمن تشریح دستور جلسه از اعضای شورا خواست تا بصورت جامع به موضوع نقدپذیری و قانون‌گرایی در جامعه پرداخته و از نگاه قشری و سازمانی پرهیز نمایند.

وی هدف از نقد را رسیدن به بایدها و نبایدها عنوان نموده وادامه داد: هرکس می‌بایست ابتدا خودش منتقد خود بوده و در راستای رفع ایرادات خویش قدم بردارد.انتقاد یک نوع موضع‌گیری مثبت و خیرخواهانه برای اصلاح امور است که طرفین انتقاد می‌بایست با نگرشی دوستانه و مثبت به موضوع نگاه کرده و ظرفیت‌های خویش را افزایش دهند.

انتهای پیام
captcha