نمایشگاه تخصصی امام راحل در استان مرکزی برپا می‌شود
کد خبر: 3856008
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

نمایشگاه تخصصی امام راحل در استان مرکزی برپا می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه تخصصی امام راحل در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به زودی در استان مرکزی برگزار می‌شود که عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 19 آبان‌ماه در هفتمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: امروز دشمن با روش‌های مختلف به دنبال تخریب فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد شبهات در این زمینه است که تمرکز خود را بر روی دانشگاه‌ها و مدارس گذاشته و لذا امروز باید بیش از گذشته به نسل جوان و مراکز دانشگاهی توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروز دانشگاه‌ها رسالت سنگینی برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب برعهده دارند که کنگره شهدای استان با ایجاد برنامه‌های متنوعی همچون اردوهای هفت اقلیم و نشست‌های تخصصی دفاع مقدس انجام داد ولی اینها باید مستمر و ادامه‌دار باشند تا بتوان نتایج خوبی از محیط دانشگاه دریافت کنیم.

سردار کریمی تصریح کرد: طرح برگزاری اردوهای گردشگری با محوریت دفاع مقدس استان اقدامی به موقع و در ادامه برنامه‌های کنگره است که دانشگاه‌ها باید یک کار انقلابی در این خصوص انجام دهند و بتوانند اثرگذاری مناسبی بر روی دانشجویان و اساتید داشته باشند. بازدید از مراکز صنعتی، کارخانجات، محل‌های اعزام و نصب المان‌ها برای نسل جدید می‌تواند به تقویت روحیه‌های خودباوری جوانان کمک‌های زیادی انجام دهد چراکه رزمندگان استان با استفاده از توانمندی‌های خود اقداماتی موثری در عملیات‌ها انجام دادند.

فرمانده سپاه روح‌الله اضافه کرد: ۱۰ هزار عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان در موزه تخصصی دفاع مقدس جمع‌آوری شده که آمادگی بازدید و استفاده جوانان را دارد که در این زمینه دانش‌آموزان و دانشجویان باید مورد توجه باشند. کلیه آثار برای برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار و دستاوردهای امام در انقلاب اسلامی جمع‌آوری شده که برگزاری این نمایشگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای تشکیل موزه تخصصی امام باشد.

این مقام مسئول از افتتاح نمایشگاه تخصصی امام راحل در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه به زودی در استان مرکزی برگزار می‌شود که عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند. جامعه دانشگاهی استان در برگزاری کنگره شهدا زحمات زیادی انجام دادند که باید این اقدامات را تکمیل کنند و این برنامه می‌تواند در این خصوص موثر باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و فنی باید روش‌های علمی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را بررسی کند و راهکارهای عملیاتی در این خصوص را به مرحله اجرا بیاورد. آن چیزی که امروز باید در دروس معارف و انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد امام‌شناسی است چراکه حضرت امام متعلق به این استان است و دانشگاه‌ها باید محوریت فعالیت و کارهای خود را شناساندن سیره و شخصیت امام بگذارند.

سردار کریمی اظهار کرد: دستاوردهای امروز در انقلاب اسلامی را به برکت امام و شهدای انقلاب به دست آوردیم و لذا باید برای شناخت آنها و ادامه راه این عزیزان نهایت تلاش را داشته باشیم. تهیه ویژه‌نامه کنگره شهدا در مدت‌زمان کوتاهی که انجام شد اقدامی بسیار به موقع و انقلابی بود که شکل گرفت ولی نیاز است این ویژه‌نامه تکمیل شود. کامل شدن ویژه‌نامه کنگره شهدا این زمینه را فراهم می‌کند که این نسخه مکتوب به یک راهنمای جامع تبدیل شود تا آیندگان بتوانند از این استفاده کنند چراکه تجربه‌های ارزشمندی در این راستا کسب شده که باید آیندگان از آنها استفاده کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان پرداختن به فرماندهان شاخص در ویژه نامه کنگره را لازم دانست و تصریح کرد: به دلیل محدودیتی که در نشریه داریم می‌توان به بخشی از آنها بپردازیم. در برگزاری کنگره شهدای استان سعی کردیم از کلیه هزینه‌های اضافی صرف نظر کنیم و نهایت صرفه‌جویی هزینه‌ها را انجام دادیم. متاسفانه کار فرهنگی امروز در کشور غریب است و لذا باید بیشتر به کارهای عمیق فرهنگی توجه شود چراکه هزینه در کارهای عمیق فرهنگی سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: برای انجام کارهای فرهنگی باید زیرساخت‌های موجود را فراهم کنیم تا کار فرهنگی بتواند نتیجه خود را بدهد و لذا ما با برگزاری کنگره شهدای استان زیرساخت‌های مناسبی در استان فراهم کردیم که فضای استان را برای انجام کارهای بزرگ فرهنگی آماده ساختیم. امروز مجموعه استان مرکزی باید هنر این را داشته باشد که از سایر زیرساخت‌های موجود که به برکت کنگره شهدا فراهم شده استفاده کنند. متاسفانه امروز برخی از کارهایی که به نام فعالیت فرهنگی برگزار می‌شود همچون کنسرت‌ها برخوردها و نتایج نامناسبی به همراه داشته است.

سردار کریمی در پایان بیان کرد: جذب جوانان به انجام و پرداختن به کارهای فرهنگی اثرگذار در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحقق گام دوم امروز باید در دستور کارمان باشد. ابتکار و خلاقیت برای شناساندن و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه باشد چراکه امروز با نسلی متفاوت‌تر همراه هستیم و باید طبق نیازهای آنها پیش برویم. امروز باید از بهترین هنرمندان و پیشرفته‌ترین ابزارها برای جذب جوانان به ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha