دستور استاندار جهت رفع کمبودهای اقامه نماز جماعت در مدارس استان مرکزی
کد خبر: 3858013
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

دستور استاندار جهت رفع کمبودهای اقامه نماز جماعت در مدارس استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ استاندار مرکزی بیان کرد: اگر در مدارس نواقص و کمبودهایی برای اقامه نماز جماعت وجود دارد، هرچه زودتر رفع شوند، مساجد و نمازخانه‌ها به عنوان اولین سنگر نماز مطرح هستند و می‌توانند در توسعه فرهنگ نماز در جامعه نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، عصر روز گذشته، 27 آبان در جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، گفت: برگزاری نماز جماعت و ترویج فرهنگ نماز جماعت قبل از اینکه وظیفه دستگاهی باشد وظیفه فردی و شخصی همه ما است.

وی بابیان اینکه پرداختن به مباحثی همچون نماز، قرآن و اهل‌بیت(ع) جزو وظایف فردی و ذاتی هر یک از ما تعریف شده است، اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی عمومی و وارد شدن قرآن و نماز در بطن زندگی شهروندان باید همه دست به کار شده و فعال‌تر از قبل وارد عمل شویم.

آقازاده برگزاری اجلاسیه نماز را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه خواند و تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باید بستر فراهم باشد، وظیفه ما به عنوان مسئولان دستگاه‌های اجرایی این است که زمینه را مهیا کرده و توجه مردم را به اقامه هرچه بیشتر این فریضه الهی جلب کنیم.

استاندار مرکزی برضرورت تشویق هرچه بیشتر عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به اقامه فرهنگ نماز تأکید کرد و افزود: دبیرخانه ستاد اقامه نماز از برنامه‌های تشویقی برای برپایی نمازهای جماعت استفاده کند.

وی بیان کرد: اگر در مدارس نقیصه‌هایی برای اقامه نماز جماعت وجود دارد لازم است هرچه زودتر رفع شود، مساجد و نمازخانه‌ها به عنوان اولین سنگر نماز مطرح هستند و می‌توانند در توسعه فرهنگ نماز در جامعه نقش‌آفرین باشند.

آقازاده ضرورت برپایی نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و فضاهای عمومی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ستاد اقامه نماز باید برای برپایی نماز جماعت در اماکن عمومی، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌های مفید و قابل اجرا لحاظ کند.

این مقام مسئول حمایت خود را از برگزاری اجلاسیه استانی نماز اعلام کرد و خواستار انجام امور مربوط به اجلاسیه در قالب وظیفه شخصی و فردی شد و افزود: حتی‌المقدور با استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم باید این اجلاسیه بسط پیدا کرده و شاهد خروجی آن در جامعه باشیم.

آقازاده به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقامه نماز جماعت استناد کرد و گفت: ایشان تمایل دارند فعالیت‌های انجام شده در حوزه قرآن، مسجد و نماز عمدتا مردمی باشد و کمتر از بودجه دولتی در این حوزه صرف شود؛ از این‌رو برای اشاعه فرهنگ نماز باید سعی بر آن باشد برنامه‌ها با مشارکت مردم صورت گیرد.

استاندار مرکزی حضور نوجوانان و کودکان در طرح‌های قرآنی مدارس را باعث افتخار و خرسندی دانست و بیان کرد: هرچه در توان داریم باید برای ترویح فرهنگ نماز و قرآن و استقرار این فرهنگ ناب خرج کنیم تا از سوی دیگر شاهد کاهش آمارهای آسیب اجتماعی در جامعه باشیم.

سعید فرخی، معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: انتظار خاصی از دستگاه‌ها برای حمایت از اجلاسیه نماز وجود ندارد ولی همه هرآنچه در توان دارند ارائه دهند، با حمایت همه دستگاه‌ها نگران برگزاری اجلاسیه استانی نماز نیستیم.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته باید جهت‌دار و هدفمند صرف شود، اثربخش بودن اجلاسیه نماز برای ما بسیار حائز اهمیت است، این اجلاسیه می‌تواند به عنوان گامی مهم در ترویج فرهنگ نماز در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن عمومی و ... مطرح باشد.

رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم در این جلسه گفت: برای دستگاه‌ها بودجه فرهنگی تعریف نشده است، هریک از دستگاه‌ها متناسب با فعالیت‌های خود بخشی از اعتبارات را به برنامه‌های فرهنگی تخصیص می‌دهند. دستگاه‌ها با بودجه‌های در اختیار قادرند مروج فرهنگ نماز در دستگاه خود باشند.

انتهای پیام
captcha