تأکید مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی بر توسعه فرهنگ نماز در مدارس
کد خبر: 3858019
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

تأکید مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی بر توسعه فرهنگ نماز در مدارس

گروه فرهنگی – مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ضرورت توسعه فرهنگ نماز در مدارس را مورد تأکید قرار داد و افزود: اولویت در اقامه نماز دانش‌آموزان هستند و دوره‌هایی را برای تشویق آنان به حضور در نمازهای جماعت در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عصر روز گذشته 27 آبان در جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بیش از دیگر دستگاه‌ها با دانش‌آموزان مرتبط است لذا بیشترین سهم در تروج فرهنگ نماز را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه یکی از راهبردی‌ترین حوزه‌ها برای توسعه فرهنگ نماز است لذا اقامه نماز در مدارس با جدیت وافر انجام می‌شود، حتی اگر مدرسه‌ای از حضور روحانی بی‌بهره باشد یکی از فرهنگیان وظیفه امام جماعت بودن را برعهده می‌گیرد، در همین راستا بیش از 600 نفر از فرهنگیان این وظیفه را برعهده دارند.

فولادوند بابیان این نکته که تعداد قابل توجهی از روحانیون جزو کادر کاری آموزش و پرورش هستند و وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس را برعهده دارند، اظهار کرد: روحانیون در قالب طرح امین علاوه بر اقامه نماز جماعت، در حوزه‌های دیگر معرفتی و دینی نیز دانش‌آموزان را ارشاد و راهنمایی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضرورت توسعه فرهنگ نماز در مدارس را مورد تأکید قرار داد و افزود: اولویت در اقامه نماز دانش‌آموزان هستند و دوره‌هایی را برای تشویق آنان به حضور در نمازهای جماعت در نظر گرفته‌ایم.

فولادوند با تأکید براینکه برگزاری دوره‌هایی مبنی بر آسیب‌شناسی در حوزه نماز از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: با استفاده از کارشناسان متخصص گلوگاه‌ها را شناسایی و منطبق با آن برنامه‌ریزی جهت رفع انجام شده است.

وی شیوه‌های درست دعوت به نماز را مؤثرترین راهکارها برای جذب نوجوانان به اقامه نماز جماعت بیان کرد و گفت: شیوه‌های دعوت به نماز توسط کارشناسان متخصص با لسانی روشن و شفاف بیان شده است.

فولادوند استفاده از تجارب اولیای دانش‌آموزان در امر نماز را مهم دانست و اظهار کرد: برای توسعه امر نماز بین ستاد اقامه نماز استان و آموزش و پرورش استان همراهی و مشارکت خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تشویق فعالین حوزه نماز در مدارس می‌تواند در توسعه اقامه این فریضه الهی در مدارس نقش به‌سزایی داشته باشد. برگزاری اجلاسیه‌های نماز که در قالب‌های مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار می‌شوند، می‌توانند در ترویج فرهنگ نماز مؤثر باشند.

انتهای پیام
captcha