برگزاری ۴۵ اجلاسیه «نماز» در مدارس استان مرکزی
کد خبر: 3858022
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

برگزاری ۴۵ اجلاسیه «نماز» در مدارس استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه امسال پیش از برگزاری اجلاسیه استانی نماز، پیش‌اجلاسیه‌هایی انجام شود، افزود: ۴۵ اجلاسیه از سوی اساتید در مدارس پرجمعیت برگزار می‌شود که برخی از جلسات ویژه اولیای دانش‌آموزان است که با مبانی و شیوه‌های آموزش نماز آشنا می‌شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، عصر روز گذشته، 27 آبان در جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، گفت: اجلاسیه‌های نماز هر سال به صورت کشوری انجام می‌شد، در انتهای پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه بیست و هفتم آمده بود که اجلاسیه بیست و هشتم با محوریت مدرسه باشد.

وی به فرمایش رهبر انقلاب در پیام ارسالی به اجلاسیه بیست و هفتم که فرمودند؛ «مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، چراکه برترین تضمین برای سلامتی جامعه است» استناد کرد و افزود: پس از اجلاسیه بیست و هفتم اجرای طرح مزین در آموزش و پرورش آغاز شد.

طباطبایی با اشاره به برگزاری پیش‌اجلاسیه‌های نماز اظهار کرد: سال گذشته بنا بر این بود که اجلاسیه‌ها با قوت بیشتری انجام شود، امسال هم بنا‌براین شد که قبل از برگزاری اجلاسیه استانی پیش‌اجلاسیه‌هایی انجام شود.

وی ادامه داد: برای ما مهم بود که پیش‌اجلاسیه‌ها در مدارس برگزار شود و به همین منظور دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی جامعه هدف ما را تشکیل دادند. 45 اجلاسیه توسط اساتید در مدارس پرجمعیت برگزار می‌شود که برخی از جلسات ویژه اولیای دانش‌آموزان است که با مبانی و شیوه‌های آموزش نماز آشنا می‌شوند.

طباطبایی اضافه کرد: اجلاسیه‌های شهرستانی نیز با حضور دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود. امروز، اجلاسیه شهرستانی نماز در سربند، کمیجان و زرندیه برگزار شد و سه شهرستان فراهان، دلیجان و شازند هم این اجلاسیه را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان 90 اجلاس آموزشگاهی، اولیا و فرهنگیان برگزار می‌شود، برای فرهنگیان غیر از اجلاس نماز 16 ساعت کلاس آموزشی اسرار نماز که با حضور اساتید متخصص برگزار می‌شود درنظر گرفته شده است.

طباطبایی از مدون شدن شیوه‌نامه بومی‌سازی شده اجلاسیه نماز در استان خبرداد و افزود: در این شیوه‌نامه ذکر شده است که دانش‌آموزان فعال حوزه نماز، اعضای فعال انجمن اولیا و مربیان مدارس، مدیران و معلمان، فعالان امر نماز همچون خیرین، امام جماعت‌ها و گروه‌های یاوران نماز، اصحاب رسانه فعال در حوزه نماز به دبیرخانه ستاد اقامه نماز معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha