ثبت ۵ میلیون سفر از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی در ایام اربعین
کد خبر: 3858679
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸

ثبت ۵ میلیون سفر از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی در ایام اربعین

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: در ایام اربعین امسال بیش از ۵ میلیون سفر رفت و برگشتی از محور‌های مواصلاتی استان مرکزی ثبت شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی، روز گذشته، 30 آبان‌ماه در همایش تجلیل از خادمین حسینی(ع) استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اربعین امسال چیزی شبیه به یک معجزه بود و در یک شبانه روز بیش از 380 هزار نفر بدون هیچ مشکلی از مرز مهران عبور کردند که نشان از اقدامات ارزنده و گسترده خادمین اباعبدالله(ع) در سراسر کشور و علی‌الخصوص استان مرکزی دارد.

وی ادامه داد: این اقدامات، تنها بخشی از فعالیت‌های موکب‌داران و خادمین حسینی(ع) بود که در کمال نظم و انسجام انجام شد و توانست اقتدار و امنیت ایران را در این ایام به همه جهانیان ثابت کند.

وی با اشاره به حذف روادید ورود به کشور عراق برای زائرین امسال کربلای معلی، افزود: این اقدام سبب شد تعداد زائران نسبت به سال گذشته حدودا دو برابر شود و تعداد آنها از یک میلیون و 900 هزار نفر به سه میلیون و 700 هزار نفر افزایش پیدا کند.

آقازاده گفت: بی‌شک منشا اصلی همه این خیرات و برکات ائمه اطهار‌(ع) هستند و عنایت آنان موجب شده است که پس از گذشت هزاران سال هنوز هم یاد و خاطره شهدای کربلا و اهداف عاشورا در ذهن خادمین این حضرت باقی بماند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امسال یکی از موکب‌های شهرستان اراک در مرز مهران و یکی از موکب‌های شهرستان ساوه نیز در نجف اشرف مستقر بوده است، خاطر‌نشان کرد: شهرستان ساوه امسال بیش از 50 نیروی خدماتی در ایام اربعین به موکب مستقر خود در خارج از کشور اعزام کرده است و شهرستان اراک نیز در مرز کشور اقدامات گستره‌ای را در راستای خدمت‌رسانی به زائران حسینی(ع) انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال جاری بیش از 5 میلیون سفر رفت و برگشتی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است، بیان کرد: خوشبختانه مجموعه ادارات و مسئولین استان مرکزی امسال با هماهنگی و پیگیری‌های مستمر خود توانستند فعالیت‌های خود را کیفی و کمی افزایش دهند و زائران امام شهیدان را با آمادگی روحی و روانی بسیار خوبی راهی زیارت کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تجربیات خوب سال‌های گذشته و رفع نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت بتوانیم اقدامات خوب خود را در سال‌های آینده نیز تداوم بخشیم و خدمات مطلوب‌تری را از حیث کمی و کیفی به زائران اباعبدالله(ع) ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha