ورود سمن‌ها به حوزه انتخابات ممنوع است
کد خبر: 3862633
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

ورود سمن‌ها به حوزه انتخابات ممنوع است

گروه سیاست و اقتصاد – رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: طبق قانون نهاد مدنی یا نهاد مردمی(سمن‌ها) حق کار سیاسی نداشته و صرفا موظف به کار اجتماعی هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی امروز، 17 آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابات در استانداری این استان برگزار شد تصریح کرد: ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مناسب و به دور از هر نوع حاشیه در استان برگزار شد.

وی اظهار کرد: برابر اعلام ستاد انتخابات کشور، استان مرکزی اولین استان در کشور بود که تمامی هیئات اجرایی را قبل از موعدی که مهلت پایان پذیرد شکل داد که این اقدام محصول مدیریت استاندار، تلاش فرمانداران و بخشداران و تعامل خوب هیئات نظارت استان و شهرستان‌هاست.

اکرمی ادامه داد: در استان مرکزی با تلاش همه به عنوان اولین استان کشور هیئات اجرایی را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین رفت و برگشت لیست 30 نفره اتفاق افتاد، امید است تا پایان انتخابات این تعامل را حفظ و گسترش داده و انتخابات قانونی و مناسبی را برگزار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی از تشکیل هیئات اجرایی اقلیت‌های مذهبی در استان خبرداد و در تشریح چرایی و چگونگی عملکرد سجادی مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم گفت: بارها گفته شده و استاندار نیز تأکید دارد که مجموعه استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ها حق ورود غیرمرتبط به حوزه انتخاباتی ندارند، پس از اطلاع از عملکرد آقای سجادی بلافاصله با او تماس گرفته و تذکر دادم تحت عنوان مدیرکل امور اجتماعی نمی‌توانسته اقدامی انجام دهد و بهتر بود ورود پیدا نمی‌کرد، این موضوع علاوه بر تذکر شفاهی تذکر کتبی نیز داده شد.

اکرمی افزود: قانون با صراحت بیان کرده است مدیران دولتی با عنوان خود نمی‌توانند له یا علیه کاندیدی تبلیغ کنند، اما هیچ جای قانون بیان نشده است که اگر کسی تقاضای ثبت‌نام کرد جرم باشد، ما تذکر کتبی دادیم تا هیچ‌گونه شائبه‌ای برای فردی ایجاد نشود. در مورد آقای سجادی خلاف قانونی شکل نگرفته است اما به دلیل اینکه این موارد در افکار عمومی جانبداری محسوب می‌شود هم تذکر کتبی و هم شفاهی داده شد تا همکاران بنده در راستای تضمین انتخابات سالم حتی دست به اقدامات شبهه‌انگیز نزنند.

وی در خصوص فعالیت سمن‌ها و NGO ها هم در حوزه انتخاباتی گفت: نهاد مدنی یا نهاد مردمی یا همان سمن‌ها در چارچوب قانون دارای وظایفی هستند، هیچ سمن یا NGO حق کار سیاسی ندارد. سمن‌ها موظف به کار اجتماعی هستند، موارد به آنان گوشزد شده است و حوزه اجتماعی به جد این مباحث را رصد می‌کند شما خبرنگاران هم کمک کنید، چنانچه سمنی ورود به حوزه انتخابات و سیاست کرد اطلاع دهید حتما برخورد قانونی خواهد شد. از همین جلسه اعلام می‌کنم هیچ سمنی حق کار سیاسی، له یا علیه کاندیدا، و همچنین استفاده از نام سمن برای تبلیغات را ندارند.

انتهای پیام
captcha