مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تقویت امنیت ملی است
کد خبر: 3863271
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز تقویت امنیت ملی است

گروه سیاست و اقتصاد – رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت ملی و استحکام نظام می‌شود، از فضای مجازی باید در افزایش مشارکت مردم استفاده کرد و این ابزار ظرفیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی امروز، 19 آذر در چهارمین شورای اطلاع‌رسانی استان که با دستور کار نحوه مدیریت و استفاده از فضای مجازی در عرصه مدیریت افکار عمومی در استانداری این استان برگزار شد، برلزوم برگزاری منظم و دقیق جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد و گفت: تبلیغات درست در فضای مجازی می‌تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات بسیار مؤثر باشد، از سوی دیگر چارچوب‌های قانونی که فضای مجازی در رابطه با انتخابات باید رعایت کنند می‌تواند از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

وی بابیان اینکه فعالیت تبلیغی فعالان عرصه فضای مجازی در حمایت از کاندیداها باید نظام‌مند و با ساماندهی دقیق صورت گیرد تصریح کرد: شلختگی و بی‌نظمی در اطلاع‌رسانی و فضای مجازی مانند هر مساله دیگری قابل قبول نبوده و مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

اکرمی با اشاره به اینکه شلختگی و بی‌برنامه بودن فضای مجازی با برگزاری جلسات باید رفع و منظم شود، اظهار کرد: برخی از برنامه‌ها همچون فیلتر شدن یا نشدن از دست ما خارج است و هیچ تصمیمی در مورد آن نمی‌توان گرفت.

وی ادامه داد: انتخابات فرصتی است که باید حوزه فضای مجازی استان را سامان‌مند و نظام‌مند کرده و وظایف مدیران کانال‌‌های فضای مجازی را برای آنان تشریح کنیم، تصمیمات ما در این حوزه باید با مشارکت فعالان این حوزه همراه باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی پیشنهاد برگزاری نشست تخصصی فضای مجازی و انتخابات با حضور اداره کل روابط عمومی، اداره کل سیاسی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارائه داد و افزود: در این نشست مباحثی همچون اطلاع‌رسانی در حوزه تخلفات انتخاباتی در حوزه تبلیغات رسانه‌ای مدنظر باشد تا فردی ناآگاهانه دچار تخلف نشود.

اکرمی با تأکید بر این موضوع که تمام هدف ما این است فعالان عرصه فضای مجازی دچار مشکل نشوند، اضافه کرد: مبادی تخلفات انتخاباتی باید از هم اکنون آغاز شود و مبانی قانونی به سمع و نظر مردم برسد.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت ملی و استحکام نظام می‌شود، از فضای مجازی باید در جهت افزایش مشارکت مردم استفاده کرد این ابزار ظرفیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا هفته آینده نشست تخصصی یاد شده با ادارات مربوطه و مدیران فضای مجازی برگزار شود.

اکرمی با اشاره به این نکته که قصد نداریم فضای مجازی را تحت کنترل خود مدیریت کنیم و انجام این اقدام امکان‌پذیر نیست، افزود: هدف ما بیان چارچوب‌های قانونی است تا از وقوع جرائم انتخاباتی در حد گسترده‌ای جلوگیری شود.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه از طرح‌ها و ایده‌های جذاب و تأثیرگذار کانال‌های فضای مجازی حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: آماده‌ایم در حوزه مسائل اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و ... مدیران کانال‌ها را حمایت کنیم، چراکه امروز استفاده از بروشور، پلاکارد زدن تأثیرگذار نیست، بهتر است هزینه بنرها صرف فضای مجازی شود، ما شما را حمایت کرده و شما با استفاده از فضای مجازی به جنگ آسیب‌های اجتماعی، ترویج نیکی‌ها و... بروید.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: همه افراد و آحاد جامعه که در فضای مجازی فعالیت دارند می‌توانند در انتخابات نقش داشته و برای کاندیدای مورد نظر خود فعالیت‌های حمایتی کنند اما نکته اینجاست که دستگاه قضایی مکلف کرده است همه افرادی که قصد حمایت و تبلیغات رسانه‌ای از نامزدهای انتخاباتی داشته باشند لازم است از شبکه های داخلی استفاده کنند تا هویت و مرجع صدور پیام در فضای مجازی باید روشن و شفاف باشد.

وی در ادامه به سفر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی طی روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 آذر‌ماه به استان مرکزی خبرداد و افزود: حضور در گلزار شهدای اراک، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر، دیدار با کارکنان، حضور در شورای فرهنگ عمومی، دیدار با دو نفر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر، نشست مدیران سازمان‌های وابسته با وزیر از برنامه‌های روز پنج‌شنبه وزیر است.

دانشی اضافه کرد: صالحی در روز جمعه علاوه بر بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی شهر اراک، به خمین و ساوه سفر کرده و دیدار با جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، دیدار با یکی از پیشکسوتان فرهنگ و هنر از برنامه‌های خمین و جلسه با اصحاب فرهنگ و هنر، نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع دستاوردهای سفر از برنامه‌های ساوه است.

انتهای پیام
captcha