آداب مردم استان مرکزی در طولانی‌ترین شب سال معرفی می‌شود
کد خبر: 3864246
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

آداب مردم استان مرکزی در طولانی‌ترین شب سال معرفی می‌شود

گروه فرهنگی – مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از معرفی آداب و سنت‌های مردم شهرهای مختلف این استان به مناسبت شب یلدا خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن شب یلدا به تشریح آداب و سنت‌های مردم مناطق مختلف استان مرکزی در این شب پرداخت و افزود: به همین مناسبت در مراسمی که به مدت سه شب در اراک برگزار می‌شود، آیین و سنت‌های مردم استان مرکزی در شب یلدا به گردشگران معرفی خواهد شد.

وی افزود: این مراسم همزمان با افتتاح رسمی یک سفره‌خانه سنتی در اراک برگزار خواهد شد و به مدت سه شب مردم و گردشگران استان مرکزی و شهر اراک از نزدیک با آداب و سنت‌های شب یلدا آشنا خواهند شد.

ایزدی اضافه کرد: استان مرکزی با پیشینه غنی فرهنگی تاریخی دارای میراث ناملموس غنی است و یلدا به عنوان یکی از مراسم آیینی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از دیرباز مردم مناطق مختلف استان مرکزی با برپایی مراسم ویژه‌ای، این شب را گرامی می‌داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از یلدا به عنوان یک میراث ناملموس ارزشمند نام برد و افزود: توجه به آیین‌های سنتی و میراث فرهنگی ناملموس می‌تواند باعث آشنایی هرچه بیشتر گردشگران خصوصا گردشگران خارجی با غنای فرهنگی مردم ایران شود و می‌تواند در معرفی سنت‌های زیبای مردم ایران زمین موثر باشد.

انتهای پیام
captcha