فقرزدایی تربیتی در سایه تبیین زندگی حضرت فاطمه (س)
کد خبر: 3875002
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷

فقرزدایی تربیتی در سایه تبیین زندگی حضرت فاطمه (س)

گروه معارف _ عضو جامعه مبلغان کشور گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه ما فقر تربیتی است و باید به این بُعد زندگی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان بیشتر توجه شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، خطیب برجسته و عضو جامعه مبلغان کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: خطبا، شعرا، مداحان و .. در مراسم های مختلف به شهادت ایشان و مصائب رخ داده اشاره می‌کنند، اما متأسفانه تبیین زندگی مشترک ایشان با حضرت علی(ع) حلقه مفقوده‌ای است که به آن پرداخته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از معیارهای شخصین حضرت زهرا(س) همین زندگی مشترک است که نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند؛ اگ علی(ع) نبود هم‌کفوی برای فاطمه(س) نبود و اگر فاطمه(س) نبود هم‌کفوی برای علی(ع) نبود، همین سخن نشان از اهمیت بسیار بالای زندگی این دو حضرت دارد که در این مراسم‌ها به آن توجه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صابری اراکی بابیان اینکه هرچه فضائل در وصف مولا بگوییم همه فضائل برای حضرت صدیقه طاهره(س) است و هرچه فضائل برای خضرت زهرا(س) نقل می کنیم برای امیرالمؤمنین(ع) است، افزود: از قطره قطره 9سال زندگانی مشترک این دو معصوم می‌توان نهایت استفاده را برد.

وی از عدم بهره‌گیری از اقیانوس بیکران زندگی آن حضرت ابراز تأسف کرد و افزود: امروز یکی از مشکلات جامعه ما فقر تربیتی است و باید به این بُعد زندگی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان بیشتر توجه شود.

خطیب برجسته کشوری از خانواده حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان خانواده آسمانی یاد کرد و افزود: خروجی زندگی پاک و معصوم این دو بزگوار امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دو دختر ارزشمند است، ما باید بیشتر به این بعد نگاه کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در تبیین زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تربیت فرزندان و همسرداری مغفول مانده است، گاه گمان بر این است امام حسن و امام حسین از اول امام بودند و تربیت در آنان نقشی نداشته است.

حجت‌الاسلام صابری اراکی اضافه کرد: پیامبر(ص) از حضرت علی(ع) سوال کرد، علی جان از فاطمه راضی هستی ایشان در جواب پاسخ دادند، فاطمه، بهترین یاور در اطاعت از خداست، شاخص بهترین همسر را امیرالمؤمنین بیان فرمودند.

وی گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) باید یاد بگیریم و درس‌های زندگی ایشان را سرلوحه امور قرار دهیم، امروز آمار طلاق تأسف انگیزست، جوانان در زمان تجرد تعدادی از جوانان اهل نماز، تقوا و .. بودند اما بعد از تأهل مسائل مادی آنقدر اهمیت دارد که تقید خود را نسبت به معنویات از دست داده است که این ازدواج از نظر اسلام ازدواج موفقی نیست.

حجت‌الاسلام صابری اراکی اضافه کرد: برای عملیاتی کردن سیره حضرت زهرا(س) باید ابتکار عمل به خرج داد، اما برای رسیدن به این مرحله باید در گام اول معرفت توحیدی، سپس معرفت نبوی، معرفت علوی و فاطمی پیدا کند.

عضو جامعه مبلغان کشور  تصریح کرد:جوانان باید برای رسیدن به این مراحل باید مقدماتی را پیش سر بگذارند، درمان جوانان در زندگی برای پشت سر گذاردن مشکلات و رسیدن به قرب الهی باید اصولی و همراه با معرفت توحیدی باشد، با شناخت خدا و الگوهای معرفی شده از سمتش یه معرفت‌الله برسیم.

انتهای پیام
captcha