مشکل افراد بی‌بصیرت، عدم کنترل عواطف است
کد خبر: 3878198
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

مشکل افراد بی‌بصیرت، عدم کنترل عواطف است

انسان دارای دو بُعد است، بعد اول ادراک و بعد دوم احساسات و گرایشات. وقتی بعد ادراک وجود داشته باشد ولی بعد احساسات در بین نباشد مشکل بی‌بصیرتی پیش می‌آید. مشکل افراد بی‌بصیرت نفهمیدن نیست، بلکه نبود احساسات و عدم کنترل عواطف است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی امروز ۲۲ بهمن در جمع مردم محلات گفت: مقام معظم رهبری مکرر همه را به بصیرت توصیه فرمودند؛ چراکه با وجود بصیرت مسائل داخلی و خارجی دچار مشکل نمی‌شویم. مفهموم بصیرت با مفهوم دانستن متفاوت است، برای بصیرت‌افزایی دانستن صرف کافی نیست.

وی تصریح کرد: انسان دارای دو بُعد است، بعد اول ادراک و بعد دوم احساسات و گرایشات. معمولا به بعد احساسات اهمیتی داده نمی‌شود، وقتی بعد ادراک وجود داشته باشد ولی بعد احساسات در بین نباشد مشکل بی‌بصیرتی پیش می‌آید. مشکل افراد بی‌بصیرت نفهمیدن نیست، بلکه نبود احساسات و عدم کنترل عواطف است.

حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: ترک گناه و معصیت، زنده کردن احساسات فطری و ملکوتی، امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز بصیرت هستند، کدام سخنان رهبری تاکنون بر خلاف عقل و منافع ملی بوده است؟ اما افرادی بودند که جلوی ایشان ایستادند؛ چراکه گرایشات آنان به سوی بدی و مادیات است. فرق ابوذر غفاری و ابولهب در این است که ابوذر احساسات پاکی داشت و به پیامبر(ص) ایمان آورد، ابولهب همان قرآنی را شنید که ابوذر شنید، اما چون گرایش به بدی داشت ایمان نیاورد و حتی به پیشانی پیامبر سنگ زد.

وی اضافه کرد: وقتی کسی چشم‌های خود را بر روی دستاوردهای انقلاب می‌بندد به دلیل این است که گرایش به غرب دارد، امروز ما از دوره‌ای که به شاه امر و نهی می‌کردند به بمباران پایگاه آمریکایی عین الاسد رسیدیم و این افتخار است. آمریکا می‌خواهد از همه دستاوردهایمان دست برداریم و یک کشور عادی شویم، اما بدانید که این خیال باطل را گور خواهید برد.

انتهای پیام
captcha