مراسم اعتکاف در استان مرکزی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3880943
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
به منظور جلوگیری از کرونا؛

مراسم اعتکاف در استان مرکزی برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: وزیر بهداشت از حجت‌الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواسته است تا به منظور جلوگیری و کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا و به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در استان‌هایی که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند مراسم اعتکاف برگزار نشود.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: تمام اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد استان صورت گرفته است، طبق آخرین مصوبه جلسه پدافند غیرعامل مساجد باید زمان برپایی اقامه نماز جماعت را به حداقل رسانده و نمازگزاران لوازمی همچون مهر، چادر، سجاده را با خود به همراه داشته باشند.

وی بر لزوم اجتناب از تجمعات غیرضروری در اماکن مذهبی همچون بقاع متبرکه و مساجد تأکید کرد و افزود: در جلسه پدافند غیرعامل تصمیم بر این شد تا اماکن مذهبی بیش از حد باز نباشند تا تجمعات غیر ضروری صورت نگیرد، حتی مردم در نظر داشته باشند مجالس ترحیم را با حداقل‌ترین زمان ممکن برگزار کنند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در خصوص چگونگی برگزاری اعتکاف امسال با توجه به شرایط ایجاد شده هم تصریح کرد: دکتر نمکی، وزیر بهداشت از حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خواسته است تا به منظور جلوگیری و کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا و به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در استان‌هایی که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند مراسم اعتکاف برگزار نشود؛ از این رو اصراری بر برگزاری این مراسم معنوی در استانها نیست.

وی ادامه داد: عدم برگزاری مراسم اعتکاف در تعدادی از استان‌ها تا زمانی که شرایط حاد گزارش می‌شود قابل اجراست، با توجه به اینکه تا زمان برگزاری اعتکاف دو هفته زمان است و اگر در این بازه زمانی شرایط به حالت عادی بازگشت و مقامات امنیتی و بهداشتی براین اصل صحه بگذارند این مراسم در استان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: چنانچه مراسم اعتکاف در ایام‌البیض(13 تا 15 رجب)برگزار نشود، تأکید بر برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: تمامی مساجد مکلف به رعایت نظافت بیش از گذشته هستند، اگر مساجد جهت ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دستشویی با مشکل مواجه هستند می‌توانند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

انتهای پیام
captcha