مردم از حضور در مراسم پنجشنبه آخر سال اجتناب کنند
کد خبر: 3884643
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

مردم از حضور در مراسم پنجشنبه آخر سال اجتناب کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: در راستای جلوگیری از انتشار سرعت کرونا توصیه جدی من به قرنطینه خانگی است و از مردم تقاضا داریم در مراسم پنجشنبه آخر سال شرکت نکنند.

مردم از حضور در مراسم پنجشنبه آخر سال اجتناب کنندبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عصر روز گذشته، 20 اسفند در حاشیه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران بااشاره به اینکه امسال استان پذیرای مهمانان نوروزی نیست و راه‌های مواصلاتی استان محدود است، تأکید کرد: لازم است مسافران عبوری حتما از جاده‌های کمربندی عبور کرده و ورودی به داخل شهر نداشته باشند.

وی جدی بودن مسأله کرونا ویروس را تذکر داد و افزود: متأسفانه برخی از همشهریان این بیماری را جدی نگرفته و در اماکن عمومی تردد دارند، توصیه جدی من به قرنطینه خانگی در راستای پیشگیری از کروناست و از مردم تقاضا داریم در مراسم پنجشنبه آخر سال شرکت نکنند و فرمانداران نیز باید قوانینی برای منع برگزاری این مراسم وضع کنند.

جمالیان اظهار کرد: افزایش نقاهتگاه‌های استان با همکاری فرمانداران نیز از جمله موارد مطرح شده در جلسه پدافند زیستی بود که باید این مکان‌ها ایجاد شود. همچنین حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت کمک‌های خیرین پیش‌بینی شده تا در صورت تمایل مردم و خیرین جهت حفظ و ارتقای سلامت کمک‌های خود را واریز کنند.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد بازار اراک و پاساژها به مدت سه روز از 21 تا 23 اسفند از ساعت ۹تا۱۲ و ۱۷تا۱۹ ضدعفونی شود و از مردم تقاضا داریم در این زمان‌ها در این اماکن حضور پیدا نکنند تا ضدعفونی این اماکن به طور کامل انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزایش فروشگاه عرضه میوه‌ در ایام تعطیلات نوروز را از دیگر مصوبات قرارگاه پدافند زیستی دانست و با اشاره به اینکه این مراکز امسال تا 30 مرکز افزایش خواهد داشت، افزود: به سبب ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک تعطیلی مجدد این مراکز مصوب شد.

وی در پایان آمار بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان را 416 نفر اعلام کرد و افزود: در صورتیکه مردم انتشار ویروس را جدی تلقی نگیرند پیش‌بینی ما این است که موج شدید بیماری را در استان شاهد باشیم؛ لذا از مردم تقاضا داریم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی حتما مقوله در منزل ماندن را ادامه دهند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام
captcha