اعلام فراخوان پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه اراک
کد خبر: 3885721
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

اعلام فراخوان پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از اعلام فراخوان پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه در محورهای شهر، کالبد شهری، شهروند و شهر، جامعه، روابط اجتماعی خبرداد.

اعلام فراخوان پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه اراک

حمید کربلایی حسنی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن اعلام خبر فراخوان پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 31 تیر ماه 99 ارسال کنند و آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز مهرماه همان سال برگزار می‌شود.

وی در خصوص محورهای جشنواره داستان کوتاه اعلام کرد: علاقمندان در بخش شهر، کالبد شهری و شهروند می‌توانند به موضوعاتی همچون شهرفرهنگ ترافیک، حفظ و نگهداری از فضای سبز، حفظ و نگهداری از منظر و سیمای شهری، اصول شهروندی و حقوق شهروندی، فرهنگ ایمنی و آتش‌نشانی و امداد و نجات، شهر پاک، سالم و دوستدار کودک، ارتقاء کیفیت زندگی شهری با مشارکت شهروندان، اخلاق و آرامش در شهر و شهر دوستدار سالمند بپردازند.

حسنی ادامه داد: داستان‌نویسان در بخش شهر، جامعه، روابط اجتماعی می‌توانند محورهایی نظیر فضای مجازی(مزایا، معایب و مخاطرات)، آسیب‌های اجتماعی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، نماز، عفاف و حجاب را مدنظر قرار دهند.

وی به تشریح مقررات شرکت در جشنواره ملی داستان کوتاه نیز اشاره و در این خصوص گفت: هر شرکت کننده می‌بایست محور موضوعی و مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، کدپستی، شماره تماس و تاریخ تولد خود را در ذیل هر اثر قید کنند (ذکر موضوع محوری و نام داستان الزامی است). داستان‌ کمتر از 3500 کلمه باشند. داستان‌های ارسالی نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله و رسانه مکتوبی منتشر شده باشند. آثار باید به صورت فایل Word  با اندازه قلم 14 با فونت B Nazanin به پست الکترونیکی جشنواره ارسال شود. حضور برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره الزامی است و عدم شرکت به منزله  انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد. آثار برگزیده به انتخاب هیئت داوران در پنجمین کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در پنجمین جشنواره ملی داستان کوتاه می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی: dastan.arak@gmail.com ارسال کنند، گفت:آدرس دبیرخانه اراک، خیابان قائم مقام فراهانی، سالن شهیدان ثامنی و شماره تماس برای کسب اطلاعات بیشتر  33245654-086است.

انتهای پیام
captcha