شناسایی ظرفیت موقوفات نخستین گام در تحقق جهش تولید است
کد خبر: 3888303
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳

شناسایی ظرفیت موقوفات نخستین گام در تحقق جهش تولید است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: شناسایی و دسته‌بندی ظرفیت موقوفات نخستین گام در تحقق جهش تولید است، بدون شک در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در رونق تولید، رونق اقتصادی و ... در مجموعه اوقاف استان انجام شده و اکنون می‌توان با قدرت جهش تولید را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عصر روز گذشته، 11فروردین در نشست کارگروه جهش تولید، جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمامی ظرفیت‌های موقوفات در سال جاری باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: شناسایی و دسته‌بندی ظرفیت موقوفات نخستین گام در تحقق جهش تولید است، بدون شک در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در رونق تولید، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، توجه به منابع داخلی و در نهایت اقتصاد مقاومتی در مجموعه اوقاف استان انجام شده و اکنون می‌توان با قدرت جهش تولید را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام واحدی اظهار کرد: ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، باغداری و دامداری در مجموعه موقوفات این استان وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها را فراهم و زمینه جهش تولید را در این مجموعه فراهم کرد.

وی اضافه کرد: هر کدام از معاونت‌ها و نیروهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی باید در مقوله جهش تولید صاحب نظر و صاحب ایده باشند و نباید این مسئله مهم را تنها به معاونت اقتصادی واگذار کرد.

حجت‌الاسلام واحدی ادامه داد: کمیته املاک و سرمایه‌گذاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از این پس با عنوان کارگروه جهش تولید برگزار می‌شود و تمام ظرفیت این مجموعه باید برای رشد اقتصادی و در نهایت جهش تولید در استان بکار گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از موقوفات استان مرکزی را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد باید با استفاده بهینه از این اراضی به خصوص فعال سازی شرکت‌های تولید گیاهان دارویی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در روستاها نقش مهمی در توسعه سطح معیشتی روستاییان ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha