اجرای ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در استان مرکزی
کد خبر: 3890076
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

اجرای ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به مناسبت نیمه شعبان ویژه‌برنامه «نسیم انتظار» با محوریت بقاع متبرکه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای برنامه «نسیم انتظار» در استان خبر داد و گفت: امسال در راستای حفاظت از سلامتی عموم مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا اجرای برنامه‌های معنوی ایام شعبانیه رنگ بوی دیگری داشت، تمام برنامه‌های این ایام از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ضمن اعلام خبر برگزاری برنامه نسیم انتظار در استان، تصریح کرد: این برنامه معنوی همزمان فردا، پنجشنبه، 21 فروردین همزمان با نیمه شعبان ولادت حضرت ولیعصر(عج) با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی اظهار کرد: برنامه نسیم انتظار در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده که تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین از پیش اندیشیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در تشریح بخش تبلیغی طرح یاد شده، بیان کرد: در بخش تبلیغی کاروان نسیم انتظار متشکل از مداحان، گروه‌های سرود و تواشیح به راه افتاده و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و قطعات مذهبی در مجتمع های مسکونی سطح استان یاد و نام امام زمان(عج) را زنده می‌‌کنند.

به گفته وی در بخش معارف برنامه نسیم انتظار نیز برنامه قرائت دعای توسل به حضرت ولیعصر(عج) به صورت کشوری و پخش زنده تلویزیونی رأس ساعت ۲۰ روز ۱۵ شعبان از اماکن مذهبی انجام می‌شود. ختم قرآن و ختم صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) و شفای بیماران و برگزاری احیای شعبانیه با حضور سخنرانان و مداحان و بدون حضور مردم در بقاع شاخص و پخش زنده تلویزیونی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بخش اجتماعی برنامه نسیم انتظار نیز در قالب تبرکات مهدوی و با محوریت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه انجام می‌شود. همچنین ۱۴ رأس گوسفند نیز از سوی خیران قربانی شده که در اسرع وقت بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

واحدی توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی و ۴۰۰ بسته لوازم بهداشتی را از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف استان در قالب برنامه نسیم انتظار برشمرد و اظهار کرد: تبیین اندیشه مهدویت، معرفی ابعاد شخصیتی امام زمان(عج) و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از مهمترین اهداف برگزاری برنامه نسیم‌انتظار است.

انتهای پیام
captcha