کمک ۳۵۸ میلیون تومانی محلات به عتبات عالیات در سال گذشته
کد خبر: 3907517
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

کمک ۳۵۸ میلیون تومانی محلات به عتبات عالیات در سال گذشته

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات از جمع‌آوری ۳۵۸ میلیون تومان به صورت نقدی در سال ۹۸ در این شهرستان خبرداد و گفت: ۷۸ متر از صحن حضرت زینب(س) توسط مردم و خیرین محلاتی خریداری شده است.

محمد نجفی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در تشریح اقدامات این ستاد به ساخت صحن حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگترین پروژه در جهان اسلام است و ستاد بازسازی عتبات این شهرستان امسال برای چهارمین سال متوالی توانست رتبه اول ستادهای بازسازی عتبات استانی را کسب کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجمع عظیم زائران به‌ویژه در ماه محرم در کربلا، ستاد عتبات عالیات تصمیم گرفت صحنی به نام حضرت زینب(س) از خیمه‌گاه تا قتلگاه احداث کند، پس از این تصمیم اقدامات ملی جمع‌آوری برای شروع عملیات احداث آغاز شد وتمامی نیروی انسانی و مصالح این صحن همچون صحن حضرت زهرا(س) از ایران ارسال می‌شود.

نجفی بااشاره به اینکه ستاد عتبات عالیات مردمی است و باید مردمی بماند، اضافه کرد: ستاد عتبات عالیات کشور مسئولیت تأمین هریک از ملزومات ساخت‌و‌ساز بازسازی صحن حضرت زینب(س) را به استانی واگذار کرده است که تأمین سیمان این صحن، سهم استان مرکزی است؛ ازاین رو طرحی تحت عنوان «هر ایرانی، یک کیسه سیمان» در استان و شهرستان‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری بالغ بر 358 میلیون تومان به صورت نقدی در سال 98 از جمله اقدامات انجام شده در محلات است. همچنین 78 متر از صحن حضرت زینب (س) نیز توسط مردم و خیرین محلاتی خریداری شده است. 650 تن سیمان در سال گذشته و 24 بونکر سیمان نیز در سه ماهه نخست امسال از کارخانه سیمان ایران خریداری و به کربلا ارسال شده است. 

نجفی با اشاره به ورود ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات جهت پیشگیری از شیوع کرونا هم اشاره کرد و افزود: این ستاد در ایام شیوع کرونا و در بازه 22 اسفند تا 30 فروردین ماه، 40 هزار دستکش، 8 هزار ماسک، یکهزار لیتر الکل، مواد غذایی و سبد کالا از طریق تهران تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است. همچنین در رزمایش کمک مؤمنانه ستاد بازسازی عتبات این شهرستان بالغ بر 600 میلیون تومان از طریق خیرین جمع‌آوری و تحویل ستاد مرکزی این رزمایش کرده است.

انتهای پیام
captcha