سه قوه در کانون شرع و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند
کد خبر: 3910986
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

سه قوه در کانون شرع و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند

امام جمعه اراک گفت: سه قوه باید تحت نظر ولایت ولی امر و در چارچوب قانون و سیاست‌های کلان حرکت کرده و در کانون شرع، دین و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 27 تیر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد به اولین روز ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: گرامیداشت خانواده و تحکیم بنیان آن لازمه داشتن جامعه‌ای با عظمت با آینده‌ای درخشان است.

وی با تأکید بر اهمیت ازدواج و گسترش این سنت نبوی، اظهار کرد: هرآنچه داریم از برکت خانواده و پدران و مادران شایسته است که فرزندان شایسته و با لیاقت تربیت می‌کنند. ازدواج امری مهم است که باید مورد توجه جدی مسئولان و جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به دیدار ویدئوکنفرانسی مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اشاره و بیان کرد: سه قوه باید تحت نظر ولایت ولی امر و در چارچوب قانون و سیاست‌های کلان حرکت کرده و در کانون شرع، دین و اخلاق پشتیبان یکدیگر باشند.

خطیب جمعه اراک وحدت کلمه، یکپارچگی و اسلامیت را عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: منافقان با به شهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار شخصیت برجسته نظام قصد خسته کردن نیروهای ما را دارند، اما ملت ما همواره هوشیار بوده و باید این هوشیاری را بیش از پیش حفظ کنند. همچنین مشکلات مختلفی در جامعه وجود دارد که باید برطرف شود، نباید اجازه داد ملت فهیم و بزرگ ایران تحت تأثیر این مشکلات قرار گیرند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اراک ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع)، استغفار چراغ راه و موجب آمرزش دانست و افزود: زندگی عزت آفرین این امام بزرگوار باید الگوی همگان قرار گیرد و تأسی به سیره ایشان همواره ادامه داشته باشد.

وی مردم را رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت کنترل و مهار کرونا توصیه کرد و گفت: مردم در همه حال از شستن دست‌ها، ضدعفونی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی غفلت نکنند. با توجه به سختی و فشار وارده به کادر درمان در پنج ماه گذشته، با رعایت موازین بهداشتی باید تلاش کرد فشار از کادر درمان برداشته شود.

انتهای پیام
captcha