ضرورت ورود جهاد دانشگاهی به حوزه تولید واکسن کرونا
کد خبر: 3915149
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

ضرورت ورود جهاد دانشگاهی به حوزه تولید واکسن کرونا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شیوع بیماری کرونا و هزینه‌ها و مشکلات بسیاری که این بیماری برای دنیا و کشور ایجاد کرده است، می‌طلبد مجموعه‌های علمی و دانشگاهی به ویژه جهاد دانشگاهی در حوزه تهیه و تولید واکسن نقش آفرین باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 16 مرداد در دیدار با مسئولان و اعضای جهاد دانشگاهی استان که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انجام شد، گفت: تولید واکسن کرونا توسط محققان داخلی مصداق فتح قله‌ای بزرگ توسط ایران است و رکن اصلی موفقیت در هر اقدامی توکل بر خداست؛ زیرا بدون یاری او هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کار برای رضای خدا و عمل به تکلیف الهی پشیمانی دارد، خوداتکایی و خودکفایی را اصل بسیار مهم و فراموش شده برای پیشرفت دانست و بیان کرد: شیوع بیماری کرونا و هزینه‌ها و مشکلات بسیاری که این بیماری برای دنیا و کشور ایجاد کرده است، می‌طلبد مجموعه‌های علمی و دانشگاهی به ویژه جهاد دانشگاهی در حوزه تهیه و تولید واکسن نقش آفرین باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود می‌توان پیشرفت‌های مهم به ویژه در حوزه صادارت را رقم زد. محصولات صادراتی باید تکنولوژی محور و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد. داشتن روحیه جهادی باید در مسیر توسعه و پیشرفت مورد توجه همگان قرار گیرد، ولی متاسفانه گاهی در این حوزه کوتاهی شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: ایران با دشمنان بسیار و اقدامات خصمانه آنان از جمله تحریم‌های بسیار سخت درگیر است، برای مقابله با تحریم و دشمنی جوامع استکباری باید به صادرات غیرنفتی توجه ویژه داشته و سالیانه میلیاردها دلار صادرات غیرنفتی ایجاد کرد.

وی جهاد دانشگاهی را موتور متحرک، فعال و پویا معرفی کرد و گفت: این نهاد انقلابی با تکیه بر خودباوری و خودکفایی می‌تواند در زمینه‌های مختلف به خوبی نقش آفرینی کند تا در نهایت در سایه تلاش این نهاد و دیگر ارکان کشور به پیشرفت، توسعه و خوداتکایی برسیم.

امام جمعه اراک گفت: در حوزه دانشگاه ها توسعه کمی مهم نیست و باید به توسعه کیفی اندیشید. در حوزه علم مدرک دانشگاهی مشکلی از مشکلات کشور را رفع نمی‌کند، امروز به انسان‌های دلسوز، کارآمد، متخصص و دغدغه‌مند نیاز است. مشکلات کشور به دست مردان و زنان فداکار و مسئولیت‌پذیر رفع می‌شود. جهاد دانشگاهی برای سه سال آینده برنامه خوبی داشته باشد و گره‌های کور را باز کند.

وی در ادامه وضعیت حوزه‌های علمیه در استان را خوب توصیف کرد و افزود: ضرورت جهان اسلام به فعالیت‌های حوزه علمیه و تبیین آموزه‌های دینی به مراتب بیشتر از گذشته است. نسل جوان امروز باید الگویی برای جوانان دیگر جوامع باشد. ریل‌گذاری برای حرکت هدفمندتر حوزه‌های علمیه صورت گرفته است و نیازست همه در این مسیر کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha