اجرای طرح «هر خانه یک مدرسه قرآن» در استان مرکزی
کد خبر: 3918206
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

اجرای طرح «هر خانه یک مدرسه قرآن» در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا فرصت هرگونه فعالیت فرهنگی حضوری را گرفته است؛ ازاین رو طرح هر خانه یک مدرسه قرآن در استان در حال اجرا است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرتضی انصاری‌فر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، امروز، اول شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا طرح سپاس که در قالب دیدار با خانواده شهدا انجام می‌شد کاهش داشته است و تنها در موارد محدود و خاص انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تحول اساسی برای ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا در حال انجام است که بدهکاری‌های بنیاد به خانواده‌ها در قالب پایان خدمت و هزینه‌های جامع ایثارگری کامل پرداخت شد و همچنین مقررات ماده ۳۸ جانبازان که وابستگی به نیروهای مسلح نداشتند احکام آنها صادر شد که به زودی مطالبات نیز پرداخت می‌شود. همچنین با توافقی که بین بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی انجام شد واگذاری زمین برای احداث واحد مسکونی ایثارگران انجام شد که با سفر رییس بنیاد شهید به استان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انصاری‌فر با اشاره به اینکه عمده خانواده‌های شهدا و ایثارگران دارای سهام عدالت هستند و پیگیری برای افرادی هم که در این زمینه مشکلاتی دارند در حال انجام است، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۲۰ مورد در قالب طرح پایه سلامت ایثارگران خدمات ارائه شده، ۲ هزار و ۴۰۲ مورد حق پرستاری برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، یکهزار و ۲۵۹ مورد حق پرستاری برای جانبازان، ۴۰ هزار نفر بیمه تکمیلی، ۱۵ هزار و ۴۶ نفر بیمه همگانی، ۲۰۹ مورد کمیسیون پزشکی و یکهزار و ۱۵۵ مورد خدمات پزشکی و درمانی در استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴ پروژه شاخص توسعه‌ای در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد. پروژه ساخت واحد توانبخشی در سال ۹۲ با پیشرفت ۴۷ درصدی بوده و در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه سفیر نیز با هدف ساخت ۲۶۴ واحد مسکونی برای خانواده های ایثارگر اراکی بوده با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال انجام است. همچنین تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و شهرستان‌ها که تاکنون مصوبات خوبی داشته و تصویب و اجرایی شدن قانون حق پرستاری که مهمترین اقدامات دراز مدتی بوده است.

انصاری‌فر در تشریح برنامه‌های قرآنی این مجموعه هم گفت: برگزاری مسابقات قرآن و عترت از جمله اقدامات صورت گرفته است که بیش از 850 نفر سال گذشته در مسابقات مرحله شهرستانی ثبت‌نام کردند و راه‌یافتگان به مرحله کشوری توانستند رتبه‌های خوبی کسب کنند. همچنین با انتشار بیماری کرونا فعالیت‌های قرآنی درحوزه آموزش همچون اجرای طرح«قرآن در خانه» در فضای مجازی برگزار می‌شود. همچنین اجرای طرح هر خانه یک مدرسه قرآن در حال انجام بوده و خانواده جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا در سراسر استان در دست اقدام است، اظهار کرد: این مجموعه تمام سعی خود را در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف به کار گرفته است. انجام برنامه‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های بنیاد شهید است که باشیوع بیماری کرونا کاهش دارد.

انصاری‌فر با بیان این مطلب که 95 درصد از 684 گلزار شهدای استان ساماندهی و بهسازی شده و مابقی نیز در اسرع وقت انجام می شود، اظهار کرد: ۳۶ گلزار تک مزاری در استان وجود دارد که امیدست ساماندهی آنها تا پایان سال ۹۹ پایان پذیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی بیان کرد: متأسفانه در خصوص اشتغال وضعیت بسیار بدی داریم و بیش از ۲ هزار نفر از افراد وابسته به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیکار هستند که برای رفع این مشکل ۲ راهکار مهم استفاده حداکثری از سهمیه ۲۵ درصدی استخدام در دستگاه‌های اجرایی و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی مدنظر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تبصره‌ای در بنیاد شهید در حال انجام است و به تمامی جانبازان و خانواده‌های شهدا برای خرید مسکن ارائه می‌شود که این رقم از یکصد میلیون تومان به یکصد و بیست میلیون تومان افزایش داشته است. همچنین تاکنون ۲۱ هزار کارت ایثارگری صادر شده است و ۲۲۲ نفر تحت حمایت کمک معیشتی جانبازان زیر ۲۵ درصد که شغل ندارند قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام
captcha