ضرورت اجرای طرح‌های نوین در امور تبلیغی / تحصیل 141 جدیدالورود در حوزه علمیه استان مرکزی
کد خبر: 3921099
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

ضرورت اجرای طرح‌های نوین در امور تبلیغی / تحصیل 141 جدیدالورود در حوزه علمیه استان مرکزی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در حوزه‌های علمیه استان گفت: اجرای طرح‌های نوین در امور تبلیغی ضروری است و تبلیغ در هریک از مناطق شهری و روستایی باید با دقت کامل صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حامد زمانی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به بازگشایی و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در حوزه‌های علمیه استان از روز شنبه، 15 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی تنها کلاس‌های طلاب پایه یک به صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال برگزاری است و از اول هفته آینده نیز مابقی پایه‌ها به صورت حضوری و رعایت مقررات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام متقاضیان جدید‌الورود به حوزه‌های علمیه استان جهت تحصیل 178 نفر است که از این تعداد 141 نفر موفق به تحصیل شدند. ثبت‌نام از علاقمندان همچنان ادامه دارد و متقاضیان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات لازم می‌توانند با شماره 34026059 تماس بگیرند، کد طلبگی این افراد نیمه دوم سال تحصیلی صادر می‌شود.

وی همچنین به برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولان معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور و معاونان تبلیغ مدارس علمیه شهرستان‌های استان نیز اشاره و تصریح کرد: در این جلسه به مباحث تبلیغی در شهرستان های استان پرداخته شد و نکات کاربردی در این خصوص جهت جذب نوجوانان و جوانان به مبانی دینی مورد بررسی قرار گرفت.

وی شیوع بیماری کرونا را عاملی برای فعالیت گسترده در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: با توجه به انتشار کووید19 فعالیت تبلیغی و ابلاغ معارف دینی و اسلامی علاوه بر تبلیغ طلاب و روحانیون به صورت چهره به چهره ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های داخلی با جدیت توسط روحانیون متخصص و اهل فن در حال انجام است.

زمانی ضرورت اجرای طرح‌های نوین در امور تبلیغی را مورد تأکید دانست و گفت: آسیب‌های شهرستان‌ها و راهکارهای رفع مشکلات آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تبلیغ در هریک از مناطق شهری و روستایی باید با دقت کامل صورت گیرد، ما برای امر تبلیغ معارف دینی چشم‌اندازهایی تعریف کرده‌ایم که برنامه‌ریزی دقیق ما را به اهداف نزدیک‌تر می‌کند.

وی از فعالیت مهد و پیش‌دبستان‌های امین در سطح استان خبر داد و افزود: این مراکز تحت نظارت معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان فعالیت دارند. اصول پرورشی و مباحث تربیتی در مهدها و پیش‌دبستان‌های امین بسیار مورد توجه است، این دوره‌ها بر مبنای کتاب «یاران آفتاب» با محوریت«مهدویت» در 8 جلد برگزار می‌شود. حضور روحانیون در سطح پارک‌ها، پاساژها و دیگر اماکن پرتردد شهری از جمله فعالیت‌های تبلیغی محسوب می‌شود.

زمانی در بخشی از سخنان خود به دیدار با حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه ساوه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی توسط روحانیون و طلاب در مدارس امین این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان صورت گرفته و خروجی مثبت آن در ارتباط مطلوب و تأثیرگذار روحانیون با دانش‌آموزان گواه بر این ادعاست.

وی با تأکید براینکه فعالیت مبلغان طرح هجرت و مدارس امین در امر تبلیغ معارف اسلامی بسیار مهم تلقی می‌شود، تصریح کرد: تبلیغ امور دینی در مدارس از اهمیت بسیاری برخوردارست و برای خدمت در این عرصه باید همگی وارد میدان شویم. همچنین اعزام روحانیون و طلاب جوان به روستاها نیز به تقویت اصول دینی در این مناطق کمک می کند.

انتهای پیام
captcha