تجلیل از 27 هزار رزمنده پیشکسوت استان مرکزی در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3923194
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

تجلیل از 27 هزار رزمنده پیشکسوت استان مرکزی در هفته دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در هفته دفاع مقدس، از یک میلیون نفر از رزمندگان و پیشکسوتان شاخص کشور به شکل ویدئو کنفرانس تجلیل می‌شود که سهم استان مرکزی 27 هزار نفر است.

به گزارش ایکنا از  استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امروز، 25 شهریور در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی که با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ۱۸ برنامه شاخص ملی در استان مرکزی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس نظر گرفته شده که مهمترین آنان سخنرانی مقام مظم رهبری به شکل ویدئو کنفرانس است.

وی بابیان اینکه در روز 31 شهریور برنامه‌ای در محل بنیاد حفظ آثار استان با حضور مسئولان برگزار شده و 40 نفر از پیشکسوتان نیروهای مسلح در این مراسم به نمایندگی از جمعیت 27 هزار نفری یاد شده تجلیل می‌شوند، اظهار کرد:  با توجه به محدودیت زمان و شرایط کرونایی امکان تجلیل از ۲۷ هزار رزمنده پیشکسوت در یک روز و مکان امکان پذیر نیست، لذا تجلیل از رزمندگان شاخص در سطح استان طی 10 روز به طور مستمر انجام خواهد شد و تعداد بسیار محدودی در روز ۳۱ شهریور تکریم می شوند.

کریمی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی استان در خصوص اعلام اسامی رزمندگان همکاری داشتند که با توجه به نقش بسیار مؤثر استان مرکزی در دفاع مقدس نیاز است تمامی دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند. به جهت اهمیت چهل سالگی دفاع مقدس و گستردگی برنامه‌ها نیاز است هماهنگونه که رسانه‌ها در مقاطع مختلف به خوبی نقش آفرینی کردند، طی این مدت هم با ستاد چهل سالگی دفاع مقدس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: افتتاح نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس و برگزاری رژه موتوری در سطح استان و شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های مهم دیگر در روز ۳۱ شهریور است. رژه موتوری گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز ۳۱ شهریور از مقابل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس شروع و به گلزار مطهر شهدای اراک ختم می‌شود و به جهت اینکه محدودیت‌هایی برای حضور عموم مردم در گلزار وجود دارد موتورسواران به نمایندگی از آحاد مردم در گلباران حضور پیدا می‌کنند.

کریمی گفت: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی«ما قوی هستیم، اقتدار چهل» تدوین شده‌اند که از سوم خرداد ماه آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. با توجه به وجود یادمان ارزشمند شهدای نیروی دریایی ارتش در استان مرکزی و ضرورت ساماندهی آن با هماهنگی که با استاندار استان مرکزی اتفاق افتاد، این یادمان ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha