ترویج فرهنگ دفاع مقدس معادله دشمنان را برهم زد
کد خبر: 3924128
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

ترویج فرهنگ دفاع مقدس معادله دشمنان را برهم زد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس در طول این سال‌ها معادلات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان قسم خورده را دچار استیصال کرده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 30 شهریور ماه در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ ارشمند دفاع مقدس به اوج تعالی و شکوفایی خود رسیده است و می‌توان گفت در چهلمین سالگرد این ایام زمان صدور این فرهنگ به دنیای اسلام و جهان فرا رسیده و باید از تمامی ابزارها و توان لازم برای تحقق آن استفاده کرد.

وی چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس را طلیعه‌ای برای ورود به مرحله جدیدی از شکوفا شدن دستاوردهای این ایام دانست و بر ضرورت به کارگیری این فرهنگ در گام دوم انقلاب تأکید کرد و افزود: این هفته را در حالی شروع می‌کنیم که شاهد بیانات نورانی و گوهر بار فرمانده معظم کل قوا خواهیم بود و قطعا بیانات ایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ریل‌گذاری آینده در نظام اسلامی را مشخص خواهد کرد.

کریمی ادامه داد: روز تاریخی ۳۱ شهریور ماه سال ۹۹ به همان اندازه اهمیت دارد که روز ۲۲ بهمن سال ۹۷ اهمیت داشت؛ چراکه اگر در روز ۲۲ بهمن سال ۹۷ وارد گام دوم انقلاب شدیم در روز ۳۱ شهریور ماه وارد گام دوم دفاع مقدس خواهیم شد که وجه مشترک این دو ادامه با قدرت همراه با جدیت و به کارگیری همه ظرفیت‌ها و توان داخلی است که البته نصب العین قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری یک اصل و ضرورت مهم است.

به‌ گفته وی فرهنگ دفاع مقدس برگرفته شده از بخش کوچکی از حماسه عظیم حسینی است، در طول چهل سال اول انقلاب به وضوح دیدیم هرکجا که فرهنگ دفاع مقدس را الگو و روش خود قرار دادیم به دستاوردهای بسیار زیادی رسیدیم و این الگوپذیری باید در گام دوم دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه باشد.

کریمی اضافه کرد: به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس در طول این سال‌ها معادلات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان قسم خورده را دچار استیصال و نابودی کرده است و اگر امروز دشمنان همه تمرکز خود را برای ضربه زدن به کار گرفته‌اند تنها راه عبور از این پیچ به کارگیری فرهنگ دفاع مقدس است.

این مقام مسئول فرهنگ دفاع مقدس را انبساطی از فرهنگ عاشورا عنوان کرد و افزود: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس راه عاشورایی را طی کرده و هدایت‌ها و قدرت کلام حضرت امام(ره) از سوی دیگر مردم را برای مشارکت در پیشبرد دفاع مقدس بسیج کرد و همین انسجام توانست حماسه‌ای از جنس عاشورا را رقم بزند و امروز ما وظیفه داریم این حماسه را همواره زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: همانگونه که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها حیات اسلام را وابسته به زنده نگه داشتن عاشورا و قیام امام حسین(ع) دانستند امروز نیز حیات انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام، شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

کریمی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در شرایطی سپری می‌کنیم که سردار پر افتخار اسلام شهید سلیمانی بین ما نیست، اما راه و مکتب ایشان در وجود فرزندان حضرت روح‌الله همواره زنده است و قطعا در گام دوم انقلاب اسلامی فرزندان ایران اسلامی راه مالک اشتر مقام معظم رهبری را پرقدرت‌تر از گذشته ادامه خواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در روز ۳۱ شهریور ماه در دیدار ویدئو کنفرانسی با امت حزب‌الله و رزمندگان اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم تمامی اقشار و آحاد مردم با نصب العین قرار دادن این بیانات ارزشمند در جهت تحقق منویات ایشان گام جدی بردارند.

انتهای پیام
captcha