مراقب جنگ روانی دشمن باشیم
کد خبر: 3925563
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲

مراقب جنگ روانی دشمن باشیم

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: از جمله مختصات اقتدار ایران رهبری اندیشمند و انقلابی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، داشتن مردم بزرگ و مقاوم ایران و داشتن دشمنان بزرگ است. اگر اقتدار نداشتیم دشمن، خود با تمام داشته‌هایش به میدان نمی‌آمد؛ ما در اوج اقتداریم و باید مراقب عملیات روانی دشمن باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان، روز گذشته، پنجم مهر ماه در جلسه شورای اداری که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک تجربه گرانبها، درس‌آموز و موفق در گام اول انقلاب بود که باید برای پیمودن گام دوم از آن نهایت استفاده را ببریم تا به اهداف حضرت امام (ره) برسیم. مقام معظم رهبری منظومه پنج گانه انقلاب اسلامی شامل پیروزی انقلاب، تشکیل حکومت، تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را تبیین فرمودند که باید به این اهداف برسیم.

وی افزود: وضعیت کنونی جامعه شباهت زیادی به دفاع مقدس دارد و دشمنان اکنون با تمام توان خود در حال انجام جنگ ترکیبی هستند؛ در دوران دفاع مقدس جنگ سخت و نظامی در اولویت بود و اکنون جنگ اقتصادی محور قرار گرفته است. در دفاع مقدس دشمن تمام مقدمات خود را فراهم کرده بود تا انقلاب و جامعه اسلامی شکست بخورد و یک حمله نظامی بزرگ ترتیب داد؛ جنگ‌های دنیا سه حالت منطقه‌ای، کشوری و جهانی دارد و دفاع مقدس ما از نوع جنگ جهانی بود که کشورهای بسیاری پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و سلاح‌های شیمیایی را در اختیار عراق قرار دادند. بیش از ۳۶ کشور از تجهیزات نظامی، تزریق پول، امکانات اطلاعاتی، اعزام نیرو و هرآنچه در توان داشتند در اختیار دشمن بعثی قرار دادند تا ایران را شکست دهند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تشریح کرد: جنگ تصادفی نبود و تابع علت و معلولی بود. این حوادث فرا زمانی و فرامکانی است و ممکن است دوباره رخ دهد. ما نباید از این موضوع به راحتی بگذریم و به جرأت می‌توان گفت در جبهه مقاومت با استفاده از تجربه دفاع مقدس توانستیم بهره‌گیری کنیم و اکنون نیز این تجارب در حال استفاده است. مباحث علمی، پزشکی، هسته‌ای و نظامی نیز در دفاع مقدس شروع شد و اکنون به شکوفایی رسیده است.

کریمی دفاع مقدس را قدرتی بازدارنده برای کشور دانست و گفت: فشار دشمن در عرصه اقتصادی بسیار زیاد شده است و دشمن خود در میدان اقتصادی حضور دارد، ما کشوری قوی و مقتدر هستیم؛ از جمله مختصات اقتدار ایران داشتن رهبری اندیشمند و انقلابی، آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، داشتن مردم بزرگ و مقاوم ایران و داشتن دشمنان بزرگ است. اگر اقتدار نداشتیم دشمن، خود با تمام داشته‌هایش به میدان نمی‌آمد؛ ما در اوج اقتداریم و باید مراقب عملیات روانی دشمن باشیم.

وی ادامه داد: استقلال و آزادی به معنای واقعی در کشور وجود دارد. برخی به بیت‌المال دست‌اندازی کردند و عملکرد برخی مسئولان طوری بوده که اکنون دچار اختلاف طبقاتی شده‌ایم وگرنه آرمان‌های انقلابی و اسلامی مشکلی ندارند. مقام معظم رهبری بارها بر روی پیشرفت تاکید داشتند و می‌فرمودند از توسعه نام نبرید؛ ولی متاسفانه توسعه شکل گرفت و اکنون این سیاست‌های اجرایی موجب وابستگی در کشور شده است. در بخش‌هایی که به دشمن نگاه نکردیم،  پیشرفت شکل گرفت و به پیشرفته‌ترین تکنولوژی ها مانند تجهیزات مدرن نظامی که توسط جوانان بومی کشور ایجاد شد دست یافتیم. آیا نمی‌توانستیم از این الگوی پیشرفت بومی در صنعت خودروسازی کشور نیز استفاده کنیم؟

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تنها راه نجات کشور از وضعیت فعلی توجه و اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از توان داخلی است؛ باید از فرصت تحریم‌ها استفاده کرد و کشور به پیشرفت و خودکفایی برسد.

وی معرفت و شناخت را یکی از ویژگی‌های رزمندگان خواند و افزود: ایثارگران دفاع مقدس معرفت داشتند و با استفاده از آن در مقابل دشمن تا دندان مسلح مقاومت کردند و حماسه‌ها آفریدند. قرآن و عترت و ولایت دو شاخصه اصلی رسیدن به این معرفت است؛ باید تابع قرآن و عترت و ولی‌فقیه باشیم تا کشور از آسیب مصون بماند. در دفاع مقدس اگر اسلحه به دست می‌گرفتیم، در مقابل دشمن می‌ایستادیم و یک گردان بدر به جبهه می‌رفت و تنها ۲۹ نفر بازمی گشت، تنها به اعتبار ولایت و ولی‌فقیه بود، چون به این راه اعتقاد داشتند و موفقیت و حقیقت را در این مسیر می‌دیدند، به همین دلیل نیز به پیروزی رسیدند‌. اکنون نیز تنها راه موفقیت همین است.

انتهای پیام
captcha