برگزاری تجمع هیئت‌های مذهبی استان مرکزی در اربعین
کد خبر: 3926067
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰

برگزاری تجمع هیئت‌های مذهبی استان مرکزی در اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و تشدید این بیماری، پیاده‌روی اربعین برگزار نخواهد شد، اما برای محروم نشدن از فیض این ایام، تجمعی در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در دهه آخر ماه صفر گفت: کمیته فرهنگی ویژه اربعین تشکیل و برنامه‌ها به ستاد اربعین ارسال می‌شود و هر یک از طرح‌ها که مورد موافقت ستاد باشد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای برنامه ستاد اربعین مشخص شده است، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و تشدید این بیماری در فاز سوم پیاده‌روی اربعین برگزار نخواهد شد، اما برای محروم نشدن از فیض این ایام، تجمعی در شهرهای مختلف استان خواهیم داشت و مصلای بیت‌المقدس اراک در شب و روز اربعین میزبان عزاداران حسینی است.

عباسی از برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی اربعین با همت و همکاری حوزه هنری استان خبر داد و افزود: فضاسازی شهری برعهده شهرداری است، انتظار می‌رود همانگونه که فضاسازی مناسب در محرم صورت گرفت در دهه پایانی ماه صفر نیز اقدامات لازم انجام شود. همچنین قرار براین شد که سه روز آخر ماه صفر تلویزیون‌های شهری در اختیار تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی باشد.

وی اظهار کرد: تکیه سیار با همکاری هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است. در این طرح هیئت‌های مذهبی هر روز عصر مراسم نوحه‌خوانی و سخنرانی را در منزل یکی از شهدا برگزار می‌کنند.

عباسی همچنین به راه‌اندازی موکب‌های اربعین صرفاً جهت جمع‌آوری نذورات و ارائه ماسک و الکل اشاره کرد و گفت: اهدای خون در روزهای منتهی به اربعین درخواست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است، برای تحقق این امر پویشی راه‌اندازی شود تا اهدای خون را به‌صورت جمعی در استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha