زنده نگه داشتن قیام عاشورا مهمترین عامل بازدارنده ناهنجاری در جامعه است
کد خبر: 3928218
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

زنده نگه داشتن قیام عاشورا مهمترین عامل بازدارنده ناهنجاری در جامعه است

خطیب جمعه اراک اظهار کرد: زنده نگاه داشتن قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده ناهنجاری‌ها در جامعه است که منتج به وحدت، همبستگی و حرکت به سمت خودباوری می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک امروز، هجدهم مهر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، دهه آخر صفر را فرصتی برای ارزیابی خود در دو ماه محرم و صفر و ره‌توشه‌های این ایام بیان کرد و گفت: شهادت امام حسن مجتبی(ع)، نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) پیش روی ما است و این ایام می‌تواند فرصت از دست رفته را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه دهه آخر صفر، دهه همدلی و مواسات است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این زمان کمک‌هایی با کیفیت و مورد استفاده برای نیازمندان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع شود. استان مرکزی در چند ماه اخیر در حوزه همدلی مؤمنانه درخشید و توانست از تعداد بسیاری از افراد کم‌برخودار دستگیری کند.

خطیب جمعه اراک اضافه کرد: بنا بر گفته مسئولان کمیته امداد استان در کمک‌های قبلی نزدیک به دو برابر تعداد افراد تحت پوشش، کمک مردمی صورت گرفته که نیاز است از تک تک افراد سهیم در این عمل خیرانه تشکر کنیم. انتظار می‌رود در مرحله بعدی این رزمایش در دهه آخر ماه صفر نیز مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی(ع) بر پایه ظلم ستیزی و سازش نکردن با ظالم بنا شده و ابعاد این فرهنگ روز به روز در جهان متجلی می‌شود. خدمت شبانه‌روزی کادر درمان، جهادگران و داوطلبان کمک به بیماران کرونایی نسان از تجلی روح و فرهنگ عاشورا بین مردم ایران دارد. زنده نگاه داشتن قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده ناهنجاری‌ها در جامعه است که منتج به وحدت، همبستگی و حرکت به سمت خودباوری می‌شود.

ضرورت ورود نخبگان علمی در تبیین نهضت عاشورا

آیت‌الله دری نجف‌آبادی قیام سیدالشهداء(ع) یکی از با عظمت‌ترین نهضت‌ها در دنیا و تاریخ بشریت دانست و تأکید کرد: لازم است برای خنثی کردن توطئه دشمنان همه اندیشمندان، نویسندگان و نخبگان علمی در این خصوص به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بتوانند از این ظرفیت بزرگ به نحو احسنت بهره برداری شود.

وی به عدم برگزاری راهپیمایی اربعین نیز اشاره کرد و افزود: اگر امسال فرصت برپایی راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) برای مردم ایران فراهم نبود، اما اربعین در تمامی خانه‌های مردم برگزار و عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالهشدا(ع) با شکوه خاصی به منصه ظهور رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خطبه دوم از تمام فعالان استان در حوزه مهار کرونا و درمان بیماران تقدیر کرد و گفت: پزشکان، پرستاران و سایر افراد دخیل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این روزها در حال جهاد هستند و فداکاری می‌کنند. از تمام مردم خواستارم تا در جهت رفاه حال خود و کادر درمان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: عموم مردم وظیفه دارند با رعایت مسائل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک که فردا، 19 مهر اجباری است کادر درمان را در این عرصه یاری داده و این وسیله بهداشتی را جزیی از لباس خود بدانند تا به زودی شاهد ریشه‌کن شدن بیماری در کشور و جهان باشیم.

خطیب جمعه اراک در پایان با اشاره به دهه وقف و هفته ناجا و تبریک این ایام به فعالان این مجموعه‌ها، اظهار کرد: مسائل اقتصادی هم نیازمند همت بیشتر آحاد مردم دارد و باید ضمن رعایت صرفه‌جویی، دولت و مجلس هم در برنامه ریزی‌ها جدی باشند تا مشکلات را برطرف و فشار کمتری بر مردم تحمیل شود.

انتهای پیام
captcha