رونمایی از پوستر همایش «آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» در اراک
کد خبر: 3930319
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

رونمایی از پوستر همایش «آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» در اراک

پوستر همایش « آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» با حضور آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم رونمایی از پوستر همایش «آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی» امروز، 29 مهرماه با حضور آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، حجت‌الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک در این مراسم گفت: در معرفی بزرگان دینی استان کوتاهی شده است و بسیار نیاز است برای پرداختن به این اشخاص وارسته اقدامات اساسی‌تر با برنامه‌ریزی بهتر صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که حوزه علمیه استان برای تعدادی از مردم شناخته شده نیست، تصریح کرد: معرفی بزرگانی همچون آیت‌الله ملافتحعلی سلطان‌آبادی و دیگران به افزایش اطلاعات مردم کمک می‌کند، قطعا در این حوزه کوتاه‌هایی صورت گرفت که نباید اجازه دهیم تداوم پیدا کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان مرکزی در حوزه تربیت عالمان دینی و مفاخر علمی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که باید مورد پردازش و پژوهش‌های مختلف قرار گیرد. حوزه علمیه امام خمینی(ره) یا سپهداری سابق به عنوان اولین مرکز علمی شهر مطرح است و این امر نشان از اهمیت مجامع دینی به علم‌آموزی دارد.

وی معرفی همایش آیت‌الله آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی را آغازی برای معرفی دیگر چهره‌های دینی استان که تاکنون اسمی از آنان برده نشده است دانست و اظهار کرد: اخلاق، علم و عمل از جمله شاخصه‌های این عالم ربانی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه به دلیل حضور آیت‌الله سلطان‌آبادی در سامرا اسناد و مدارک شاخصی از ایشان در دسترس نیست که بسایار امیدواریم با برگزاری این همایش اسناد و مدارکی پیدا شود.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: آخوند ملا فتحعلی سلطان‌آبادی شخصیت برجسته‌ای هستند که بسیاری از شخصیت‌های بزرگ تاریخ معاصر از آثار ایشان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: منابعی زیادی از سال‌های آخر عمر آیت‌الله ملافتحعلی سلطان‌آبادی به دلیل زیستن در عتبات و عالیات در دسترس نیست، اما آثار ارزشمندی از خدمات ایشان در زمینه اجتماعی  فرهنگی وجود دارد. آیت‌الله شیخ عباس قمی از این علم زبانی به عنوان ابوذر ثانی و مفسر قرآن یاد کردند. شخصیت‌های دیگری همچون آیت‌الله آقاضیاءالدین عراقی در این خطه از ایران می‌زیستند که حق بزرگی بر گردن ما داشته و قابلیت جهانی شدن دارند.

انتهای پیام
captcha