اصلاح الگوی مصرف از ارکان نجات‌بخش اقتصاد کشور است
کد خبر: 3932412
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

اصلاح الگوی مصرف از ارکان نجات‌بخش اقتصاد کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: راه‌اندازی اصلاح الگوی مصرف و تحقق جهش تولید از ارکان نجات اقتصاد کشور است که باید مورد توجه ملت ایران و مسئولان قرار گیرد و تحقق این امر مهم نیازمند عزم و اراده جهادی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، دهم آبان ماه در همایش ائمه جمعه استان که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به اجتناب امت اسلامی از پرداختن به اموری که باعث ایجاد شکاف و از بین رفتن اتحاد می‌شود، اظهار کرد: جهان اسلام برای سربلندی و موفقیت هیچ راهکاری مؤثر تر از وحدت و اتحاد روی ارزش‌ها ندارد و لازم است از همه توان برای اتحاد امت اسلامی استفاده شود.یم.

وی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان خبیث آمریکائی، اسرائیلی و اروپایی یک ضرورت مهم است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز دشمن در کمین است و به دنبال سوء استفاده از برخی مسائل داخلی هستند که در برابر این توطئه‌ها باید هوشیار عمل کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی حمایت دولت مردان فرانسه در اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) را اقدامی خبیثانه و غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت:  یک اقدام خبیثانه است. اینگونه اقدامات ماهیت پلید، فاسد و استعمارگر غربی‌ها علیه اسلام را به وضوح نشان می‌دهد که اهداف سیاسی پشت پرده این اقدام وجود دارد.

بی‌تأثیری نتیجه انتخابات آمریکا در روند سیاست‌های ایران

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات آمریکا و اعلام نتایج آن هیچ گونه تغییری در روند سیاست های جمهوری اسلامی نخواهد داشت، بیان کرد: ملت ایران در طول این چهل سال به این نقطه رسیده‌اند که برای نجات کشور قطعا نباید چشم به بیگانگان و عناصر خارجی داشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تأکید کرد: امروز راه نجات اقتصاد کشور و بیرون رفت از شرایط فعلی رهایی از اقتصاد نفتی است که مهمترین راهبرد آن تحقق جهش تولید است. امروز نیازمند راه‌اندازی فرهنگ کار، خدمت و تلاش در جامعه هستیم و اگر می‌خواهیم شرایط کشور بهبود یابد باید زندگی مصرفی هر ایرانی به زندگی تولیدی تبدیل شود و راه را برای خودکفایی در برخی ار عرصه‌ها هموار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: وابستگی شدید کشور در برخی زمینه‌ها امروز به یک معضل بزرگ تبدیل شده است و باید در راستای نجات از وابستگی بیش از گذشته توجه داشته باشیم. راه‌اندازی اصلاح الگوی مصرف و تحقق جهش تولید از ارکان نجات اقتصاد کشور است که باید مورد توجه ملت ایران و مسئولان قرار گیرد و تحقق این امر مهم نیازمند عزم و اراده جهادی است. اقتصاد مقاومتی کلید واژه تحقق جهش تولید است که در ۲۴ محور و ۱۰۰ سرفصل تنظیم شده و باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

ضرورت تکیه اقتصاد به منابع داخلی

وی اضافه کرد: اقتصاد متکی به منابع داخلی، توسعه صادرات، تولید محور، دانش محور، دانش‌بنیان و از تولید به مصرف نه از واردات به مصرف باید در دستور کار همگان قرار گیرد. استفاده حکیمانه از ظرفیت‌های کشور برای تحقق جهش تولید و تولید مولد که به سرمایه می‌انجامد باید مورد اهمیت واقع شود.

وی لزوم توجه به کانون خانواده را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از مسائلی که امروز باید بیش از هر زمانی به آن توجه شود مسئله خانواده، تحکیم بنیان خانواده و مسئله باروری است که متاسفانه استان مرکزی وضعیت مناسبی در این خصوص ندارد و اگر مسئله خانواده آسیب ببیند قطعا جامعه اسلامی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

توجه به مسائل بهداشتی در بیماری کرونا باید مقدم بر درمان باشد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به بیماری کرونا و تأکید بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ادامه داد: قطعا بهداشت باید مقدم بر درمان باشد و اگر مسئله پیشگیری و توجه به دستورالعمل‌ها به شکل عمومی انجام شود شرایط بهتر خواهد شد. توجه بر مسجد محوری، بسیج محوری و ائمه جماعت محوری بر پیشگیری در کرونا یک مسئله جدی است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این بیماری بهره گرفت تا شاهد کاهش ورودی بیمارستان‌ها و ابتلا به کرونا باشیم.

وی قطع زنجیره آلودگی به کرونا را یک ضرورت مهم برشمرد ، اشاره کرد: ائمه جمعه و جماعت باید در امر مبارزه با کرونا پیشتاز و پیشگام باشند و تأکید بر ابتدای خط یعنی همان پیشگیری داشته باشند. بسیج شوندگی آحاد و اقشار مختلف مردم برای مبارزه با کرونا باید توسط ائمه جمعه و جماعت با جدیت دنبال شود و همچنین در فاز سوم کمک مؤمنانه که بعد از دو فاز موفق در استان شروع شده مشارکت عموم مردم را انجام دهند.

این مقام مسئول در پایان به عروج شهادت گونه امیر قاسم جلیلوند نیز اشاره کرد و در این باره گفت: امیر جلیلوند سرمایه‌ای ارزشمند برای استان بود که عروج شهادت گونه ایشان عموم مردم استان و خصوصا نیروهای نظامی و انتظامی را در غم بزرگی فرو برد و همه باید تلاش کنیم که سرمایه ارزشمند نیروی انسانی با کرونا دچار آسیب نشود. همچنین آمادگی و آموزش نیروهای داوطلب برای کمک به کادر درمان باید مورد توجه باشد و در این راستا باید اقدامات زیرساختی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha