مباحث دینی همسو در مدارس و خانواده بیان شود
کد خبر: 3933800
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱

مباحث دینی همسو در مدارس و خانواده بیان شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اجرای برنامه‌های تلفیقی بین خانواده و دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان، اظهار کرد: مطالب در خصوص مباحث دینی و مذهبی همسو در مدارس و خانواده بیان شود.

ضرورت توجه به ذائقه نوجوانان در دور نگه داشتن آنان از فضای مجازی مخرب

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، 17 آبان ماه در جلسه کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور علیرضا حاجیان‌زاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد، جایگاه آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را در تربیت نسلی کارآمد، مؤمن و متخصص رفیع توصیف و بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت در تمام مراکز علمی تأکید کرد و از اهتمام و تقویت برقراری ارتباط دوسویه بین این دو مرکز آموزشی ابراز خرسندی کرد.

وی ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه را کاربردی دانست و تصریح کرد: همکاری بین این دو مرکز به واسطه داشتن اهداف مشترکی همچون تربیت جامعه باید با جدیت پیگیری شود و این امر مهم برعهده اساتید و معلمان مدارس است. فعالان این مجوعه‌ها در نظر داشته باشند که تربیت انسان‌هایی با درایت، باکفایت، باایمان و متعهد افرادی همچون سردار شهید سلیمانی را سرلوحه قرار دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ضرورت پرهیز از تجملات و تشریفات در همکاری‌ها را متذکر شد و گفت: لباسی که هریک از ما برتن داریم اعم از پزشکی، سربازی، روحانیت و ... فرع است و مهم لباس اعتقادی، دینی و مسئولیت‌پذیری است که اگر همه به وظایف خود عمل کنیم قطعاً جامعه‌ای رو به جلو خواهیم داشت و در همه عرصه‌ها بیش از پیش خواهیم درخشید. هنر این است همه در جهت بازدهی واقعی برای انقلاب گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تربیت انسان‌های دارای صفات پسندیده را هدف مشترک حوزه و آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بلندمدت باید در دستور کار قرار گیرد. رسوایی امریکا، جنایات اسرائیل، آل‌سعود و داعش و ... بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امتیاز ما در تربیت نیروهای مؤمن و پیرو خط اهل‌بیت(ع) و قرآن است.

وی اضافه کرد: فعالان در دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها باید دارای ویژگی اعتقادی، باورپذیری و عملی باشند، این عناصر در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. همچنین از ارتباط با خانواده به ویژه در سنین کودکی نباید غفلت کرد. دقت شود مطالب بیان شده در خصوص مباحث دینی و مذهبی همسو در مدارس و خانواده انجام شود. برنامه‌های تلفیقی بین خانواده و دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان لحاظ شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فعالیت و اثرگذاری فضای مجازی در حوزه آموزش، بیان کرد: به دانش‌آموزان کمک شود تا از فضای مجازی درست بهره‌مند شوند. با استفاده از روش‌هایی متناسب با ذائقه نوجوانان آنان را از فضای مجازی مخرب دور و در مسیر اهل‌بیت(ع) و قرآن هدایت کنید. دانش‌آموزان باید اطلاعات کافی در خصوص فضای مجازی داشته باشند تا در دوران جوانی از هرگونه آسیب در امان باشند. امیدست در کشور زمینه‌ای فراهم شود تا همه از فضای مجازی، اینترانت و شبکه‌های پیام‌رسان داخلی استفاده کنند و در این بخش معلمان نقش بسزایی دارند.

وی تأکید کرد: تفکیک دروس درسی از یکدیگر معنایی ندارد، بین معلمان از لحاظ تربیتی تفکیکی وجود ندارد، معلمان مربیان تربیتی نیز هستند و بالعکس. تفکیک معلمان به صلاح نیست، جایی لازم باشد این تفکیک صورت خواهد گرفت، اما اساس کار آموزش بر تعلیم و تربیت است و دبیران این امر را در نحوه آموزش خود در نظر گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان رسالت بزرگ اعتقادی و اخلاقی حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صداوسیما را تریت نسلی هدفمند، متعهد، متخصص، خداباور و خودباور دانست و بیان کرد: باید برای رسیدن به اهداف تعریف شده از تمامی توان خود استفاده کرده تا به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام
captcha