تعریف بسیجی در عشق به انقلاب، امام و رهبری خلاصه می‌شود
کد خبر: 3936282
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

تعریف بسیجی در عشق به انقلاب، امام و رهبری خلاصه می‌شود

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه تعریف بسیجی در عشق به انقلاب، امام و رهبری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: بسیج در تحکیم، ارتقا امنیت در داخل و منطقه اسلامی، مقابله با توطئه‌های داخلی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی پیشتاز است.

تعریف بسیجی در عشق به انقلاب، امام و رهبری خلاصه می‌شودبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 30 آبان ماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه اراک در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی برگرفته شده از سیره و منش پیامبر اکرم(ص) را مورد تأکید قرار داد و گفت: داشتن زندگی به سبک نبوی یکی از محاسن محسوب می‌شود و کریم‌ترین خانواده در عالم بشریت، خانواده پیامبر(ص) است که این حقیقت نیز در قرآن ذکر شده است.

وی با بیان اینکه شجره طیبه دارای مصادیق بسیاری است و این امر همچنان دارد و حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری پس از انقلاب مصداق شجره طیبه هستند، اظهار کرد: شجره طیبه در قالب انسان‌های برگزیده‌ای تعریف می‌شوند که از هر نظر برتر و در راه انبیا و اولیای الهی حرکت می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خانواده، عفاف و حجاب، کار، تولید و تلاش را از اصول مهم و مورد تأکید نبی‌مکرم اسلام(ص) دانست  اضافه کرد: امروز همه وظیفه داریم برای بهره‌مندی از جامعه‌ای مملو از اخلاق اسلامی، معنویت و تولید تلاش مضاعف داشته باشیم. همه در برابر توسعه علم وظیفه‌ای سنگین بر دوش داریم و این امر واجب شرعی است.

امام جمعه اراک مجاهدت را از دیگر اصول مورد توجه پیامبر(ص) برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب تفکر انقلابی، روحیه بسیج، فداکاری و مجاهدت در راه خدا در کشور طنین‌انداز است و پیشرفت‌های به دست آمده در طول این چهل سال برگرفته شده از پایبندی بر اصول مدنظر پیامبر(ص) است و قطعاً این ارکان باید در گام دوم مورد تأکید باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه ضرورت توجه ویژه و اهمیت به رکن خانواده و تربیت فرزندان را خواستار شد و افزود: سلامت خانواده در جامعه اسلامی بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم فرزندانی همچون شهید سلیمانی و شهید حججی تربیت کنیم باید مادران سیره و رفتار فاطمه‌زهرا(س) و زینب کبری(س) را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: قوام، قداست و آینده جامعه به خانواده بازمی‌گردد و همه موظف به حفظ قداست جامعه و خانواده که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است، هستیم. باید دقت شود راه بر هرگونه هرزگی، بیهودگی و فساد در محیط‌های اجتماعی بسته شود، چراکه این صفات رذیله به پایه‌ها و قداست خانواده آسیب می‌زند.

توجه به خانواده یکی از تأکیدات رهبری در بیانیه گام دوم

وی بیان کرد: متأسفانه ریشه عمده مشکلات و فسادهای اخلاقی در خانواده و تربیت است. یکی از مؤلفه‌های مهم که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تأکید فرمودند توجه به مسئله خانواده است؛ لذا همه باید به آن توجه داشته باشند، چراکه آسیب دیدن خانواده تهدید محسوب می‌شود. همچنین در زمینه کار، تلاش و تولید ملی همه باید پیشگام باشند. کار، تلاش و رونق تولید سبب عزت، کرامت و سربلندی ملت ایران است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر از سخنان خود به آغاز هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: تفکر و روحیه بسیجی دانشگاه بزرگ انسان‌سازی است، بسیجیان مجاهدان در راه خدا هستند که خدمت صادقانه و مخلصانه به اسلام، انقلاب و امت اسلامی می‌کنند. تعریف بسیجی در عشق به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری خلاصه می‌شود. در طول 40 سال گذشته ملت ایران با روحیه بسیجی همواره انقلاب را از دل بحران‌ها و مقاطع حساس عبور داده‌اند و ملت ایران امروز به بسیج و بسیجی بودن افتخار کرده و این راه پرافتخار را با قوت ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه اراک به پیشتازی بسیج در تحکیم، ارتقا امنیت در داخل و منطقه اسلامی، مقابله با توطئه‌های داخلی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اشاره و اظهار کرد: بسیج در رفع و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی نیز تلاش بسیار دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر ضرورت توجه به شرایط امروز اقتصادی کشور، همیاری و نیکوکاری بین مردم تأکید و اظهار کرد: امروز که به واسطه شرایط جنگ اقتصادی و بیماری کرونا برای مردم مشکلاتی ایجاد شده باید بیش از گذشته روحیه نیکوکاری، همیاری و مواسات جاری باشد و کسی نباید دنبال منفعت‌های شخصی و گروهی باشد.

این مقام مسئول قاچاق، احتکار و گران‌فروشی را دور از انصاف خواند و تصریح کرد: در شرایط فعلی قاچاق، گران‌فروشی و احتکار کالای اساسی، نیازهای دارویی و غذایی مردم خیانت به انقلاب و ملت است و قطعا اینگونه رفتارها خیر و برکتی ندارد.

وی رعایت و پایبند بود به دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را ضروری توصیف کرد و گفت: همه باید با جدی گرفتن این بیماری مسئله پیشگیری را اولویت قرار دهند. کسی نباید سلامت مردم و جامعه را شوخی تلقی کرده و در رعایت شیوه‌نامه‌ها سهل‌انگاری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش پایانی سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی حساس با گرگان آدم‌خوار عالم همچون آمریکا روبه‌رو است و ملت ما راهی به جز قوی کردن و ایستادن روی ارزش ها و خودکفایی در همه زمینه‌های علمیف پزشکی، کشاورزی و ... را ندارد.

انتهای پیام
captcha