شهید سلیمانی؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان
کد خبر: 3943244
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

شهید سلیمانی؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان

امام جمعه اراک اظهار کرد: شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است و باید حداقل برای صد سال راه و سیره ایشان الگوبرداری شود. همه انسان‌های آزاده دنیا، زنده به دفاع از حق و مقابله با فقر و ظلم و فساد هستند و شهید سلیمانی الگوی خوبی برای چنین افرادی است.

شهید سلیمانی؛ الگوی آزادی‌خواهان جهان

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 5 دی ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان که درمصلای بیت‌المقدس برگزار شد، میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) را تبریک گفت و اظهار کرد: از مسیحیان سراسر دنیا انتظار داریم که از حق و حقیقت دفاع کرده و اجازه ندهند دولت‌ها و سران مملکت آنان با کمک به مستکبران و ظالمان در حق ملت‌های بی‌دفاع همچون یمن، فلسطین و ... جنایت کرده و حقوق آنان را پایمال کنند.

وی تصریح کرد: نام حضرت عیسی(ع) ۲۶ بار در قرآن کریم ذکر شده است و اگر ایشان امروز در میان مسیحیان بود قطعا  در مقابل ظلم وفساد ایستاده و از مظلومان و نیازمندان دفاع می‌کردند. از این رو ما مسلمانان به این مسیح قرآنی عشق می‌ورزیم، نه آن مسیحی که تورات و انجیل معرفی می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به دهه بصیرت از نهم تا نوزدهم همین ماه اشاره و اضافه کرد: این دهه، ایام بسیار مبارکی است. نهم دی ماه روز دفاع ملت ایران از حریم ولایت و امامت در مقابل فتنه‌گران است. ملت ایران با حضور در خیابان‌ها تمام قد به دفاع از ولایت و امامت برخاستند و نوزدهم دی ماه نیز سالروز قیام مردم شهید پرور قم است.

امام جمعه اراک ایام فاطمیه را از دیگر ایام پیشرو در دی ماه برشمرد و گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگوی انسانیت و بزرگترین مدافع حریم ولایت و امامت بود. در روزگاری که تمام انسان‌ها و خصوصا زنان و دختران جامعه به دنبال الگویی برای خود هستند، حضرت فاطمه(س) بهترین الگو و اسوه برای افراد است. زنان جامعه ما باید درس همسرداری، فرزندداری، حیا، ولایت‌مداری، دفاع از حق و ... را از ایشان بیاموزند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همچنین به اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است و باید حداقل برای صد سال راه و سیره ایشان الگوبرداری شود.همه انسان‌های آزاده دنیا، زنده به دفاع از حق و مقابله با فقر و ظلم و فساد هستند و شهید سلیمانی الگوی خوبی برای چنین افرادی است. شهادت افرادی همچون شهید فخری‌زاده به طور قطع و یقین باعث می‌شود عرصه علم و دانش، پرصلابت‌تر از قبل طی شود.

وی در پایان از کاهش و سیر نزولی مبتلایان به بیماری کرونا در کشور ابراز رضایت کرد و افزود: امیدست با رعایت بهداشت و فاصله‌های فیزیکی هر روز شاهد کاهش آمار مبتلایان و آمار فوتی‌ها باشیم. همه موظف هستیم تلاش کنیم تا این بیماری دوباره به روزهای اوج خود باز نگردد. البته امیدواریم هر چه زودتر واکسن مناسبی هم برای این بیماری بدست آید تا مصونیت در مقابل کرونا بیشتر شود ولی به نظر می رسد این واکسن به امسال نرسد و نیاز است تا نتیجه قطعی پیشگیری‌ها همچنان و با جدیت ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام
captcha