پیام تسلیت حوزه علمیه استان مرکزی به‌مناسبت رحلت آیت‌‌الله مصباح
کد خبر: 3945281
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

پیام تسلیت حوزه علمیه استان مرکزی به‌مناسبت رحلت آیت‌‌الله مصباح

به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت‌الله مصباح یزدی(ره) حوزه علمیه استان مرکزی، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان و مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک به صورت جداگانه پیام‌های تسلیتی منتشر کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی خار چشم فتنه‌گران جهان بود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت‌الله علامه مصباح یزدی(ره) حوزه علمیه استان، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی و مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک به صورت جداگانه پیام‌های تسلیتی منتشر کردند.

پیام تسلیت مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی به مناسبت رحلت حضرت آیت‌‌الله علامه مصباح یزدی(ره) بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة.ِ

در سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و همزمانش، خبر رحلت مصباح دل‌ها و انقلاب، حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب غم و اندوه فراوان برای حوزه‌های علمیه، وفاداران و دل‌سپردگان به جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت شد.

فقیه و فیلسوف شجاع و بصیری که با تکیه و تسلط کامل بر دانش های عقلی و نقلی و فقه پویای جعفری، بسان عمار در عرصه‌های مختلف و حوادث روز های سخت طلوع و تابش و ادامه نهضت جهانی خمینی کبیر(ره)، به حمایت و پشتیبانی قاطع و بدون وقفه از ایشان و ملت عزیز ایران برخاست و تا آخرین نفس در حمایت از ولایت‌فقیه و حقوق و خواسته‌های بحق امت اسلام و مردم عزیز ایران کوتاهی نکرد.

علامه مصباح‌یزدی، خار چشم فتنه‌گران و منافقین و استکبار جهانی بود. زیرا در اوج فتنه‌گری‌های غرب‌پرستان خصوصا در سال‌های 78 و 88  با زبان حق گو و روشنگرانه‌اش در تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی با بصیرت و شجاعت و بدون ترس از سرزنش ساکنان اردوگاه سازش و مرعوب جبهه استکبار ‌و بدون وابستگی به حزب و جناح در مسیر مستقیم ولایت، ظلم و خیانت خواص و اشخاص و انحراف برخی از مسئولان و یاران خسته انقلاب و نفوذ دشمن را فریاد کشید و پرچمدار بصیرت و هدایت بود. تهمت‌های ناروا و ترور شخصیتی ایشان توسط مزدبگیران و مزدوران داخلی بیگانگان در روزنامه‌ها، مطبوعات و نشریات زنجیره‌ای متعلق به جنبش سبز لجنی در طول چهار دهه عمر مبارک انقلاب، نتوانست این‌ عالم فقیه و ربانی را از تبیین نظریات و تئوری‌پردازی جهت استحکام بنیان‌های اخلاقی، علمی، سیاسی و اجتماعی درون نظام که برگرفته از اسلام و انقلاب بود، باز بدارد و ایشان را گرفتار لکنت زبان کند.

آری آیت‌الله مصباح دانشمند و تئوریسین انقلاب بود و برکات وجود و آثار ارزشمند ایشان در فقه، فلسفه، اخلاق، عرفان و سیاست فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران در اقصی نقاط جهان ساطع و روشنگر راه حق است که دانشمندان و طلاب و دانشجویان و تشنگان معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) را سیراب می‌کند. علامه مصباح از استوانه‌های انقلاب و چهره‌های مؤثر در تربیت شاگردان مکتب امام صادق(ع) است و مجموعه آثار و بیانات ایشان تأثیرات بسیار مهمی در مناسبات سیاسی اجتماعی کشور و جهان دارد و به همین دلیل مورد هجمه و حملات ترور شخصیتی بد خواهان انقلاب اسلامی و بیگانگان بود.‌

رحلت و فقدان این دانشمند بزرگ اسلام و عالم متقی و انقلابی را به محضر حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، طلاب و شاگردان فرزندان بزرگوار ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات و رحمت بیکران و حشر با اولیاء الله را خواهانم.

درود و سلام و صلوات بر ارواح پاک امام و شهیدان خصوصا سردار سرافراز آسمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت که از قلم علمایی همچون علامه مصباح، هدایت یافتند و به فوز عظیم خدمت و شهادت رسیدند.

مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی»

همچنین اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان مرکزی نیز در پیامی رحلت آیت‌الله مصباح‌یزدی را تسلیت گفت، که متن پیام بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

ضایعه ارتحال عالم ربانی، فیلسوف عالیقدر و فقیه وارسته، حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، حقیقتا ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای کشور و حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی و دین‌شناسی به شمار می‌رود. او که عالِمی بزرگوار و مطهری زمان بود و در طول عمر پر برکت خود در عرصه‌های مختلف تألیف، تحقیق و تعلیم، گام‌هایی ارزنده و کم‌نظیر برداشت و آثار علمی با ارزشی را پدید آورد. وی علاوه بر توجه به تعالی و تکثر در علوم دینی و معارف حوزوی و پرورش استعدادهای بالنده، در زمینه ترویج نظریه‌های دین اسلام در بخش‌های متعدد حوزوی، فرهنگی، دانشگاهی و ... خدمات ارزنده‌ای را تقدیم تشنگان حقیقت کرد.

اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان مرکزی، ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیة‌الله اروحنا فداه، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی و علمی کشور، عُلوّ درجات و مغفرت الهی برای آن عالِم فقید و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از درگاه الهی مسألت می‌کند».

موسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک نیز در پیامی رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی تسلیت گفت.

«انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

 ارتحال عالم ربانی، روحانی عالیقدر حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، شخصیت ممتاز در تراز مرجعیت دینی و از صاحب‌نظران، متفکران و اندیشه‌پردازان جهان تشیع که در سراسر عمر با برکت خویش به فراگیری، نشر و ترویج علوم اسلامی و تربیت طلاب همت رفیع و سعی بی‌شمار داشتند این عالم بزرگوار به دلیل اهمیت گسترش حوزه‌های فکری و اندیشه‌های دینی با راه‌اندازی مراکز و مؤسساتی از جمله موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در زمینه پژوهش دینی و تربیت علاقمندان به دروس دینی و حوزوی خدمات ارزنده‌ای را ارائه کرد. مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اصحاب الثقلین اراک ضمن تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، جامعه قرآنیان، جامعه علمی کشور و بازماندگان ایشان برای آن عالم ربانی علو درجات و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه الهی مسئلت دارد».

انتهای پیام
captcha