انقلاب اسلامی؛ احیاکننده قرآن در آمریکای لاتین / اتحاد عامل فروپاشی دیوارهای دروغ است
کد خبر: 3946159
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

انقلاب اسلامی؛ احیاکننده قرآن در آمریکای لاتین / اتحاد عامل فروپاشی دیوارهای دروغ است

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس‌آیرس با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت قرآنی و مذهبی کشور‌های امریکای لاتین جان تازه‌ای گرفته و در مسیر دیگری قرار گرفتند گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نشر معارف قرآنی در جامعه، رسانه‌ها، مدارس و آرامستان هستیم.

انقلاب اسلامی؛ احیاکننده قرآن در آمریکای لاتین / اتحاد عامل فروپاشی دیوارهای دروغ است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شیخ عبدالکریم پاز، امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس‌آیرس، امروز، 17 دی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت وضعیت پیروان اهل‌بیت(ع) در آمریکای لاتین در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، نقش اراک را در شروع فعالیت‌های انقلابی تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌ها در راستای بین‌المللی کردن دین مبین اسلام پیش می‌رود و باید قدردان این مهم بود. مردم ایران معرِّف راه قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند و غیر از ایران هیچ کشوری چنین قدرتی ندارد تا بتواند مبانی الهی را در جهان نشر دهد.

وی در خصوص فعالیت مبانی قرآنی و دینی در آمریکای لاتین و الگو بودن قراء ایرانی، تصریح کرد: مردم امریکای لاتین به صورت فطری تشنه خدا و شناخت حقیقت هستند. فعالیت‌های قرآنی به یاری خدا تا حدی رونق دارد. منطقه آمریکای لاتین و کشور آرژانتین نسبت به مرکز جهان اسلام دور است. در کشورهای آمریکای لاتین فرهنگ غربی حاکم است و راه وحی گم شده است، حتی مسیحیت نیز تحریف شده است و قدرت‌ها به‌گونه‌ای مسیحیت را ترسیم کردند که از مسیر حق فاصله گرفتند.

حجت‌الاسلام پاز گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن چندان جایگاهی در کشورهای آمریکای لاتین نداشت،‌ چراکه افرادی که از جهان عرب به کشورهای آمریکای لاتین مهاجرت کرده بودند به دلایل شرایط اجتماعی فرصت آموزش این کتاب آسمانی را نداشتند و از طرفی نسل‌های بعدی نیز به کلی زبان عرب و مادری خود را فراموش کرده بودند. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت قرآنی و مذهبی کشورهای امریکای لاتین جان تازه‌ای گرفته و در مسیر دیگری قرار گرفتند. اولین مبلغ اسلام ناب در آرژانتین سفیر روحانی سیدی بود که معارف دین را به درستی منتقل می‌کرد. هم‌اکنون بعد از گذشت 40 سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه نشر معارف قرآنی در جامعه، رسانه‌ها، مدارس و آرامستان هستیم. برخی قراء در مناطق مختلف آمریکای لاتین حضور یافته و آموزش کودکان، نوجوانان وجوانان را برعهده گرفتند و امروز حفظ و قرائت در این کشورها رایج است.

امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس‌آیرس با اشاره به اینکه سالها پیش قرآن به زبان اسپانیولی از سوی یکی از علمای عربستانی ترجمه شده است، اما با اشکالاتی همراه است، ادامه داد: حدود 5 ترجمه دیگر نیز انجام شده است، در حال حاضر طلبه‌ای قرآن را به همین زبان ترجمه کرده است. هنوز منتظر هستیم ترجمه بهتری از قرآن داشته باشیم. در واقع کلام وحی در امریکای لاتین بعد از انقلاب اسلامی دوباره احیا شد.

نیاز مردم آمریکای لاتین به ترجمه قرآن به زبان اسپانیولی

وی ادامه داد: مردم آرژانتین به صورت فطری تشنه راه نجات هستند، اما مسیر را نمی‌دانند، مسیحیت حاکم در این منطقه به شکلی شده است که سران کلیسا، دید انتقادآمیزی از سیستم نظام جهانی حاکم دارند، اما قدرت آنان در حدی است که فقط انتقاد کرده و به گمان و اعتراف خودشان راه حلی در دست ندارند.

پاز ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله مصباح به سفر این عالم وارسته به آرژانتین اشاره و با بیان اینکه مقامات کلیسا به آیت‌الله مصباح اعلام کردند: امید ما به شماست؛ چراکه شما دین را احیا کردید درحالی‌که ما مردم را از دست داده‌ایم و اصلاً به ما توجهی ندارند، اضافه کرد: ایران در عین مبارزه با مشکلات اقتصادی و تحریم، پرچم مبارزه با استکبار جهانی را بلند کرده و امیدواریم آن را به صاحب اصلی تحویل دهد. آرژانتین یکی از مناطق مظلوم جهان است و در واقع این مظلومیت بستری برای دریافت و کسب معارف اسلامی به شمار می‌رود که امیدست در این منطقه کار بیشتری صورت گیرد.

به‌گفته وی پروژه اسلام‌هراسی از سوی استکبار جهانی در کشورهای امریکایی و اروپایی دنبال می‌شود. ارتباط آرژانتین با ایران همواره بسیار خوب بوده است و حتی تبلیغات برخی قدرت‌ها که سعی می‌کنند اقدامات تروریستی را به ایران نسبت دهند نتوانست این رابطه را از بین ببرد. رخ دادن انفجار اول در آرژانتین ارتباطات دو کشور را تحت‌تأثیر قرار نداد، اما پس از انفجار دوم فشارهای قدرت‌های جهانی تأثیر خود را گذاشت، هرچند با شفاف‌سازی که انجام شد، امروز خانواده کشته‌شدگان این انفجارها متوجه شده‌اند که اقدام تروریستی از جانب ایران رخ نداده و دیوارهای دروغ هر روز در حال از بین رفتن است. امروز باید با اتحاد دیوارهای دروغ را فرو بریزیم و ایران هر رشد و پیشرفتی داشته به واسطه پتانسیل و ظرفیت خودش بوده است.

تأسیس کرسی به نام شهید سلیمانی در دانشگاه ونزوئلا

پاز ادامه داد: نیمی از جامعه آرژانتین به عظمت ایران پی برده‌اند، شهادت سپهبد سلیمانی شوک بزرگی در جهان ایجاد کرد. این شهید بزرگ تابع رهبر خود بود و در سالروز شهادتش از او بسیار سخن گفته شده است، حتی یک کرسی در دانشگاه ونزوئلا به نام شهید سلیمانی تأسیس شده است.

وی همچنین به تشریح نقش بانوان در احیای دین در امریکای لاتین پرداخت و اظهار کرد: انبیا در روایات مختلف جایگاه و ارزش زن را تذکر دادند. جهان غرب به زن ظلم می‌کند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت و فعالیت زنان در منطقه آغاز شد، زنان ارزش خود در نگاه اسلام را متوجه شده‌اند و برای احقاق حقوق و تحقق عدالت مبارزه می‌کنند. هیچ مذهبی به اندازه اسلام به جایگاه زن نپرداخته است و باید بانوان خود وارد صحنه شوند.

امام جمعه مرکز اسلامی بوینوس‌آیرس در پایان گفت: برای پیشبرد اهداف اسلام در جهان، زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب اهمیت بسیاری دارد. در امریکای لاتین فشار بسیاری وجود دارد و حتی برخی از کشورها منع ورود برای این مردم این کشور قائل هستند، اما هر روز تلاش بیشتری صورت می‌گیرد تا مسیر درست جریان یابد، باید تعامل داشت. فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای پیروان مذهب مقدس تشیع یک حجت محسوب می‌شود و شیعیان جهان همواره گوش به فرمان ایشان هستند.

انتهای پیام
captcha