لزوم تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان / دوست دارم شبیه سردار باشم اما نمی‌دانم چطور
کد خبر: 3946239
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

لزوم تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان / دوست دارم شبیه سردار باشم اما نمی‌دانم چطور

نوجوانان امروز سردار سلیمانی را فقط از طریق چند کلیپ نمی‌توانند بشناسند، آنها تشنه دانستن حقایق و دانسته‌های بیشتر از سردار هستند و باید اطلاعات صحیح در قالب‌های مختلف منتقل شود. شاید اگر از برخی از آنها در مورد مکتب سلیمانی پرسیده شود پاسخ درخور توجهی نداشته باشند اما همگی دوست دارند شبیه سردار باشند اما نمی‌دانند چطور؟

مقام معظم رهبری از سیره سردار شهید سلیمانی به عنوان مکتب نام بردند و این امر ما را بر آن می‌دارد تا برای حفظ و تقویت این مکتب کوشا باشیم. در این میان نوجوانان بهترین گزینه هستند، چراکه سرمایه‌گذاری در راین رده سنی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به همین منظور خبرنگار ایکنای استان مرکزی، پای صحبت‌های کودکان و نوجوانان اراکی نشسته و آنها از انتظارات خود جهت تحقق مکتب سلیمانی می‌گویند:

مهدیار دستجانی‌فراهانی، دانش‌آموز پایه نهم مدرسه شاهد شهدای فرهنگی، با اشاره به اینکه نوجوانان امروز سردار سلیمانی را فقط از طریق چند کلیپ نمی‌توانند بشناسند، افزود: نوجوان امروز تشنه دانستن حقایق و دانسته‌های بیشتر از سردار است و باید اطلاعات صحیح در قالب‌های مختلف منتقل شود.

وی با بیان اینکه اگر از من در مورد سردار، مکتب سلیمانی و تفکرات ایشان بپرسد واقعاً نمی‌دانم باید چه بگویم، چون هیچ مطلب درخور توجهی نمی‌دانم تا حداقل ادای دین کوچکی نسبت به ایشان داشته باشم، افزود: مکتب ایشان بر بزرگ‌ترها تأثیر خود را گذاشته و همه از او به عنوان انسانی شریف و کم‌نظیر یاد می‌کنند، مهم اینجاست که برای تداوم مکتب حاج قاسم باید چه کنیم؟ ایشان و ابعاد مختلف مکتبش نباید فراموش شود، کشور به دست کودکانی که فردا جوانان این مرز و بوم را تشکیل می‌دهند ساخته می‌شود و به نظرم مکتب سردار باید به داستان‌های کوتاه و جذاب برای کودکان تبدیل شود. شاید ساخت فیلم خوب باشد که هست، اما برای تبیین مکتب سردار باید بر روی کودکان سرمایه‌گذاری کرد.

فراهانی تأثیر انیمیشن‌های خارجی را برای ذهن کودکان مخرب توصیف کرد و افزود: پویانمایی ما در حوزه‌هایی تأثیرگذارند نیستند و تا حدی از این امر در کشور غفلت شده است. با استفاده از پویانمایی خواهیم توانست داشته‌های خود همچون شهدا و سیره آنان، قصص قرآنی و ... را به رخ دیگر کشورها بکشیم. درج مکتب سلیمانی به زبانی ساده برای کودکان زمینه تقویت و تداوم مکتب این شهید را فراهم می‌کند.

مطالبات نوجوانان از تبیین مکتب سلیمانی / از ساخت فیلم و بازی تا جریان‌ساز بودن مکتب سلیمانی در دهه‌های آینده

وی با اشاره به اینکه بُعد نظامی شهید و شجاعت ایشان در میدان مقاومت بیشتر مورد توجه رسانه‌ها بوده است، اظهار کرد: رسانه باید در حوزه اخلاق، رأفت و مهربانی شهید بیشتر ورود پیدا کند، ترسیم بعد لطافت و مهربانی این سردار شهید ناگفته‌ای است که باید بیشتر به آن پرداخت، هرچند رسانه کارهایی کرده است، اما کافی نیست و این ابعاد باید با روح و روان کودک مأنوس شود.

مکتب سردار سلیمانی؛ جریان‌ساز در دهه‌های آینده

سبحان صالحی، دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسه علامه حلی، نیز به ساده‌زیستی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار دارای شخصیتی چندوجهی هستند و باید در جایگاه خود به آنان پرداخته شود. ابعاد شخصیتی این شهید باید تبیین شود تا نوجوانان بدانند از مسیر ساده‌زیستی و اخلاص می‌توان درجات عالی انسانی را طی کرد.

صالحی با اشاره به آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با شخصیت سردار سلیمانی تأکید کرد: شخصیت سردار الگوی امروز و فردا نیست و می‌تواند برای دهه‌های بعد نیز جریان‌ساز باشد. اگر نوجوان امروز با این شخصیت درست آشنا شود، قادر است الگو را به درستی به نسل آینده منتقل کند.

مصونیت برابر آسیب‌ها با مکتب حاج قاسم

محمد طاهری، دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسه فرهنگ، نیز گفت: وجود دو تشکل مهم بسیج و انجمن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی به رشد و ارتقای فرهنگی و علمی آنان کمک می‌کند. لازم است برای تقویت این دو تشکل همگونی و اتحاد بیشتری بین مربیان ایجاد شود. ضرورت معرفی مکتب سردار برای نوجوانان لازم است و باید از تمامی ابزار در اختیار برای معرفی ایشان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: تأسی به مکتب سردار سلیمانی ما را برابر خطرها و آسیب گرایش‌های مختلف در امان نگه می‌دارد، چراکه ایشان هم بدون هیچ‌گونه تعصبی به عموم مردم خدمت می‌کردند و به قول معروف به داد مظلوم می‌رسیدند. ما نوجوانان وقتی خود را تراز انقلاب می‌دانیم که لباس دفاع و مجاهدت برتن و از مرزهای میهن دفاع کرده، در مقابل بیگانگان ایستاده و به شهادت رسیم و عزتی بالاتر از این نیست. برای پیشرفت و آبادانی کشور نیاز به وحدت همه‌جانبه داریم.

مطالبات نوجوانان از تبیین مکتب سلیمانی / از ساخت فیلم و بازی تا جریان‌ساز بودن مکتب سلیمانی در دهه‌های آینده

تداوم راه شهید سلیمانی

علیرضا فراهانی، دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسه شهید بهشتی، ضرورت تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی را خواستار شد و گفت: برنامه‌ریزی‌های جامعه باید به سمتی پیش رود تا دانش‌آموز را در مسیر درست هدایت کند. دانش‌آموز انقلابی باید دارای روحیه انقلابی‌گری و جهادی باشد تا بتواند از موج فساد پیش رویش سربلند بیرون آید.

فراهانی ادامه داد: همه با جنگ نرم دشمن آشنا هستیم و مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی بارها تذکر دادند، نوجوانان در مبارزه با تهاجم فرهنگی نقش بسزایی دارند. مکتب سلیمانی و تداوم راه این شهید سدی محکم در برابر تهاجم دشمنان جهان اسلام است، به‌شرط آنکه مبانی مکتب به‌صورت کاربردی و جذاب برای دانش‌آموزان تبیین شود.

بصیرت سردار به دانش‌آموزان منتقل شود

احسان امیدی، دانش‌آموز پایه نهم مدرسه هدف، ضرورت تبیین و ارائه راهکارهای لازم جهت معرفی شخصیت سلیمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما نوجوانان نیاز داریم تا با چهره‌های تأثیرگذار بیشتر آشنا شویم، درست است که این اقدامات در اتحادیه انجام می‌شود، اما مطالب باید به صورت کاربردی بیان شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

امیدی اتکا به توانمندی داخلی و داشتن تخصص لازم در زمینه‌های مختلف را یادآور شد و افزود: بینش و بصیرت یکی از شاخصه‌های رفتاری سردار سلیمانی است و لازم است تا از این شاخصه‌ها درس بگیریم. دشمن در کمین است و مکتب سلیمانی که ادامه‌دهنده راه امام راحل، امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار است می‌تواند نجات‌بخش باشد.

معرفی سردار سلیمانی از طریق بازی رایانه‌ای

مهدی روشن، دانش‌آموز کلاس چهارم، نیز گفت: من سردار را خوب نمی‌شناسم چون سنم خیلی کم است، اما فقط می‌دانم بسیار دوستشان دارم. به نظر من سردار سلیمانی رنگی شبیه سفید دارد چون من سیاهی در او نمی‌بینم. دوست دارم شبیه سردار باشم اما نمی‌دانم چطور.

وی ادامه داد: امروز همه دانش‌آموزان با تلفن همراه هوشمند وقت خود را می‌گذرانند. بازی‌های رایانه‌ای جذاب که نوجوانان و کودکان را سرگرم کند قطعاً می‌تواند به شناخت و آشنایی کودکانی مثل من از شهید سلیمانی کمک کند.

روشن گفت: دوست دارم راه سردار را ادامه دهم. کشور ما دشمن بسیار دارد و وظیفه من و دانش‌آموزان دیگر خوب درس خواندن است. برای شادی سردار و اینکه از من راضی باشد نقاشی ایشان را می‌کشم و برای همیشه در اتاقم نگه می‌دارم.

انتهای پیام
captcha