ایستادگی در مقابل پلیدی؛ ثمره پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3950583
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

ایستادگی در مقابل پلیدی؛ ثمره پیروزی انقلاب اسلامی

امام جمعه اراک اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد در مقابل پلیدی‌ها، جنایات و خشونت‌ها با تمام قوا بایستیم. این انقلاب دست ما امانت است و اگر در مورد این امانت خوب عمل کردیم برکات آن را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 10 بهمن ماه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در مصلای بیت‌المقدس به فرا رسیدن چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی برای خداست و در آن مؤلفه‌های آزادی و آزادگی، مسئولیت‌پذیری و صداقت، آزادمنشی موج می‌زند و قرار نیست جیب خود را پر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه زندگی عموم مردم باید عادلانه و حکیمانه رقم خورد، تصریح کرد: توجه به امور مادی نباید باعث شود تا زندگی ما معنویت خود را از دست دهد و خدا در زندگی کمرنگ شود، بدون تردید در انقلاب اسلامی قرار بر این است تا رابطه ما با خدا، قرآن و اهل‌بیت(ع) در اعلی‌ترین درجه باشد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: پیروزی انقلاب باعث شد در مقابل پلیدی‌ها، جنایات و خشونت‌ها با تمام قوا بایستیم. این انقلاب دست ما امانت است و اگر در مورد این امانت خوب عمل کردیم و خوب امانتداری کردیم، برکات آن را مشاهده خواهیم کرد و اگر عملکردها نامناسب باشد قطعاً آسیب می‌بینیم.

این مقام مسئول افزود: باید قدردان نعمات الهی باشیم و پیروزی انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ از سوی خداوند برای ما است، اگر در این راه خدمات ارزنده و مثبت انجام گیرد مردم نیز قدردان هستند. خرابه‌های برجای مانده از طاغوت میراث منحوس پهلوی است. اوایل انقلاب که هنوز کار خاصی توسط انقلابیون انجام نشده بود، شهر اراک با جمعیتی حدود 150 هزار نفر به خرابه‌ای شبیه بود، ولی امروز به برکت انقلاب پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: امروز از نظر علمی، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و ... پیشرفت‌های بسیار خوبی در شهر اراک صورت گرفته است. با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی اتفاقات مبارکی همچون ساخت و تجهیز دانشگاه‌ها، نوسازی مدارس، صنایع مختلف، فعالیت‌های عمرانی و ... در این شهر صورت گرفته که هیچ یک از آنان قبل از انقلاب وجود نداشت.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: پیشرفت‌های 40 سال اخیر نسبت به سال‌های قبل از انقلاب قابل قیاس نیست. پیش از انقلاب مجموعاً ۶هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شد که این عدد امروز به بیش از ۶۰هزار مگاوات رسیده است و تنها در نیروگاه شازند یک هزار و ۳۰۰ مگاوات آن تولید می‌شود.

وی به خدمات انجام شده در حوزه گازرسانی نیز اشاره و بیان کرد: از نظر گازرسانی پیشرفت بسیار قابل توجهی داشتیم به صورتی که قبل از انقلاب تنها ۲۱۳هزار انشعاب گاز وجود داشت که این عدد امروز به بیش از ۱۱میلیون انشعاب رسیده است. امروزه ۶۲۰ میلیون متر مکعب گاز در شبکه کل کشور توزیع می‌شود و گازرسانی به اقصی نقاط ایران با هزاران کیلومتر خطوط انتقال صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه اراک در پایان با اشاره به گرچه ضعف‌های موجود همچون مشکلات اقتصادی، اضافه کرد: با وجود اینکه هنوز مشکلاتی در کشور وجود دارد ولی باید در کنار یکدیگر مشکلات را برطرف کرد و  نیمه پر لیوان را دید. اگر دولت ضعف‌هایی دارد، اقدامات ارزنده آن را هم مد نظر قرار داد.

انتهای پیام
captcha