ضعف تبلیغ در فعالیت‌های قرآنی احساس می‌شود
کد خبر: 3952468
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
احمد ابوالقاسمی در گفت‌وگو با ایکنا:

ضعف تبلیغ در فعالیت‌های قرآنی احساس می‌شود

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به تبلیغ بهنگام فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در کشور در حوزه قرآنی صورت می‌گیرد تبلیغ نمی‌شود و در این بخش ضعیف عمل می‌کنیم.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در فضای مجازی، اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده در این فضا خوب است، اما کافی نیست، این فضا دارای گستردگی بسیار است و افراد بنا به سلیقه خود از مطالب و منابع موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای رونق بخشیدن به فضای مجازی در حوزه قرآن باید نیروی ماهر در اختیار داشت، اما متأسفانه بین نیروهای قرآنی نیروی فعال جدی و توانمند در فضای مجازی نداریم و این نقطه ضعفی است که آن را قبول داریم.

ابوالقاسمی ضرورت ارتقای سطح فعالان مجازی در حوزه قرآن را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: مقام معظم رهبری مهم‌ترین کار را پرداختن به فضای مجازی بیان فرمودند و این مطالبه می‌طلبد تا جامعه قرآنی نسبت به این مهم دغدغه داشته و سطح علمی خود در این بخش را افزایش دهند.

این قاری بین‌المللی بیان کرد: ما مسلمانان با توجه به خلقیات مسلمانی تظاهر نکردن را با آنچه باید نشان داده شود اشتباه گرفته‌ایم. حضرت امام(ه) رسانه‌ای کردن خدمات ارزنده را گوشزد فرمودند، ما که از ایشان و مقام معظم رهبری تبعیت داریم باید همواره گوش به فرمان باشیم.

ابوالقاسمی در ادامه به آیه 11 سوره مبارکه «ضحی» که می‌فرماید: «أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» استناد کرد و گفت: با توجه به این آیه شریف ما وظیفه داریم نعمات و داشته‌ها را یادآوری کنیم، چراکه پرداختن به این مهم در روحیات دیگران و ایجاد نشاط بسیار اثرگذار است، اما متأسفانه عدم بازگویی و تفکر کار کردن برای رضای خدا بین تعدادی از افراد نظیر جامعه قرآنی رواج دارد.

وی با اشاره به اینکه بازگو کردن نعمات و داشته‌ها با ریاکاری متفاوت است، اظهار کرد: درست است که از هرگونه تظاهر و بزرگ‌نمایی باید پرهیز شود و قطعاً موافق انجام این عمل خودپسندانه نیستیم، اما باید دقت کرد انجام برخی از کارها حتی برای رضای خداوند متعال باید تبلیغ شود.

ابوالقاسمی تبلیغ به‌ موقع و بهنگام را زمینه‌ساز گرایش و هدایت افراد بیشتر به سمت قرآن دانست و اضافه کرد: نبود روحیه تبلیغ مقداری ما را عقب نگه داشته است، اما برخی از افراد اینگونه عمل نکرده و گاه به دروغ بزرگنمایی می‌کنند و البته که این رفتار مورد پسند نیست، اما فعالیت‌هایی که در کشور در حوزه قرآنی صورت می‌گیرد تبلیغ نشده و در این بخش ضعیف عمل می‌کنیم.

این قاری بین‌المللی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه برای دوران پساکرونا باید برنامه‌ریزی کرد، اضافه کرد: آموزش و فعالیت‌های برخط(آنلاین) جای خود را پیدا کرده و قطعاً در دوران بعد از کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha