خیانت به بیت‌المال، خیانت به خون شهداست
کد خبر: 3959227
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

خیانت به بیت‌المال، خیانت به خون شهداست

امام جمعه اراک اظهار کرد: مسئولان بدانند توجه به بیت‌المال و لزوم حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی تکلیف است و خیانت به آن و مردم، خیانت به خون شهداست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، 22 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم‌له در منویات‌شان حکومت‌دارای را از شاخصه‌های پیامبران الهی دانستند. چراکه انبیا برای تقویت نوع‌دوستی، برقراری عدالت بین مردم، پرداختن به مباحث سیاسی، اقتصادی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ستمگران مبعوث شده و در این راه از جان خود نیز می‌گذشتند.

وی ضمن تبریک عید بزرگ مبعث، تصریح کرد: پرهیز از تضییع حقوق مسلم مردم شیوه حکومت‌داری اسلامی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی بر ایجاد عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق عامه بوده و هستو دستگاه قضایی در احقاق حقوق عامه به خوبی وارد شده و تاکنون آثار خوبی از خوی برجای گذارده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اداره و قدرت حکومت اسلامی نباید به دست افرادی باشد که از جایگاه خود سواستفاده کرده و به جهت حفظ منافع شخصی به مردم خیانت کنند. طبق آیات الهی اداره امور باید در دست افرادی باشد که علاوه بر حفیظ و امین بودن از حقوق مردم نیز دفاع کنند. امانتداری در کنار تعقل باعث می‌شود تا از هرگونه اشتباه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی جلوگیری شود.

وی در تشریح بودجه سال 1400 نیز اظهار کرد: بودجه کشور باید عالمانه و باحساب و کتاب دقیق باشد. امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و تمام دخل و تصرف‌ها باید درست و منطبق با علم، آگاهی و کارشناسی شده باشد. در برابر شهدا، امام راحل و رهبری مسئول هستیم و باید کارها به نحو احسن عملیاتی شود. مسئولان بدانند توجه به بیت‌المال و لزوم حفظ و حراست از سرمایه‌های ملی تکلیف است و خیانت به آن و مردم، خیانت به خون شهداست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه انتخابات در کشورهای اسلامی را یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین برهه‌های زمانی آن کشور بیان و تصریح کرد: حفظ امانت در انتخابات اهم اولویت‌هاست، باید افرادی انتخاب شوند که خود را امانت‌دار مردم دانسته و در مسئولیت‌هایی که قرار می‌گیرند خیانت نکنند. به طور مثال افرادی باید راهی مجلس شوند که آگاه، امین، عاقل و عالم باشند و درد مردم را درد خود بدانند.

این مقام مسئول ادامه داد: انتخابات شوراهای شهری و روستایی نیز از اهمیت بسیار برخوردارست. نباید اجازه داد این شورا به عزصه باند و باندبازی عده‌ای تبدیل شود. لیست دادن جناح و عده‌ای خاص کار درستی نیست، افراد  دلسوز، کاربلد و شایسته برای این انتخابات ثبت‌نام کنند تا امورات شهری و روستایی بهتر پیش رفته و شاهد آبادانی هرچه بیشتر شهرها و روستاها باشیم.

وی عبور از بحران کرونا را یکی از گردنه‌های عبوری سال 1400 برشمرد و گفت: بسیار امیدواریم که ساخت واکس توسط دانشمندان با غیرت ایران این بحران به اتمام رسد. همچنین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد مناسب و اصلح از دیگر گرونه‌هاست که با کمک حضرت حق خواهیم توانست از آن به سلامت عبور کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخشی از سخنان خود افزود: چندین بار نکاتی در خصوص مباحث مختلف را به مسئولان شهر اراک گوشزد کرده‌ام، آنان هم گفتند که عمل می‌کنند، اما در عمل خدا می‌داند که چگونه اقدام می‌کنند. برای آبادانی استان، شهر و روستاها همه باید دلسوز باشیم، حرف‌ها و وعده‌ها باید در عمل پیاده شود تا نمود عینی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره 17 هزار رزمنده و شهید زن دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: بانوان در ایام جنگ دوشادوش مردان جنگیدند، غیرت، فداکاری و جوانمردی آنان برای مردان نیز الگو بود. بانوان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها سرآمد هستند و توانستند کارنامه درخشانی از خود برجای گذارند.

انتهای پیام
captcha